דבי וסרמן-שולץ
דבי וסרמן-שולץReuters

חברת הקונגרס הדמוקרטית דבי וסרמן-שולץ, שנאלצה להתפטר מתפקיד יו"ר הוועדה הארצית של המפלגה (DNC) בגלל פרסומם של מיילים מביכים, האשימה את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בבגידה.

זאת, לאחר שטראמפ קרא לרוסיה לשחזר את עשרות אלפי המיילים שהילארי קלינטון מחקה מהשרת הפרטי שלה.

וסרמן-שולץ אמרה כי דבריו של טראמפ מהווים "בגידה" ו"חתירה תחת המדינה".

הצעתו של טראמפ לרוסיה נאמרה ככל הנראה בצחוק או בחצי צחוק, ויש הרואים בה מהלך מתוחכם ביותר, זאת, משום שהילארי קלינטון טוענת זה זמן רב שהמיילים שמחקה מהשרת הפרטי שלה ממילא לא היו בעלי אופי רגיש מבחינת הביטחון הלאומי, ועסקו בענייניה האישיים.

אם קלינטון לא משקרת, הרי שגם אילו רוסיה היתה מצליחה איכשהו לשחזר את המיילים, לא היה נגרם כל נזק לביטחון המדינה.

וסרמן-שולץ התפטרה לאחר שארגון ויקיליקס חשף מיילים בהם הציעו לה פעילים בכירים ב-DNC לפגוע במעמדו של ברני סנדרס, שהתחרה בקלינטון על מועמדות המפלגה לנשיאות. זאת, למרות שה-DNC אמור היה להיות גוף נטול פניות שאינו תומך באף אחד מהמועמדים נגד האחר.

קלינטון השתמשה במשך שנים בשרת מייל פרטי לצורך התכתבויות בענייניי עבודתה כמזכירת המדינה, בניגוד לכללים המחייבים אותה להשתמש רק בשרת הרשמי של ממשלת ארה"ב. היא הכחישה שהיה במילים חומר סודי, אולם ראש סוכנות ה-CIA העיד באחרונה בקונגרס ואמר שהמיילים אכן כללו חומרים סודיים וכי אויביה של ארה"ב יכלו לפרוץ לתוכם משום שנוהלו מתוך שרת נטול אבטחה של ממש. יריביה של קלינטון טוענים כי הדבר מראה שאינה אדם ישר וכי אי אפשר לסמוך על שיקול דעתה כנשיאה.