גלי צה"ל. למצולמים אין קשר לידיעה
גלי צה"ל. למצולמים אין קשר לידיעהPhoto by Tomer Neuberg/Flash 90.

מפקד גלי צה"ל לשעבר, תא''ל במיל' אבי בניהו, חשף בראיון ל''ידיעות אחרונות'' כי בתקופה שקדמה לתוכנית ההתנקות מגוש קטיף, חברי הכנסת שהתנגדו לעקירה לא קיבלו במה בתחנות הרדיו של ''קול ישראל''.

"בתקופת ההתנתקות כל הח"כים המורדים, אלה שהתנגדו למהלך, לא קיבלו פתחון פה בקול ישראל בהוראה מגבוה", סיפר בניהו. "איפשרתי להם כמובן להתראיין בגלי צה"ל וקיבלתי מסרים מאריק שרון שאני נותן במה לימין הקיצוני, לשוליים. הבנו אז שזה תפקידנו".

בניהו התראיין ל''ידיעות אחרונות'' במסגרת ראיון משותף עם כמה מפקדי גל''צ לשעבר, על התנהלות התחנה הצבאית ועל העתיד הצפוי לה.

בתשובה לשאלה מה דעתם על התוכנית של אראל סג"ל בגל"צ אמר אבי בניהו, "שמעתי כמה תוכניות ואפילו התראיינתי פעם אחת. הוא חיית מיקרופון ויכול להיות שגם אני הייתי מביא אותו לגלי צה"ל. דרך הבאתו הייתה שגויה ופגעה בנורמות של גלי צה"ל".

מפקד התחנה לשעבר יצחק טוניק אמר "אני מאוד לא אוהב את התוכנית. הוא בחור נחמד ואיש מוכשר מאוד. הוא גם בעל אופקים רחבים וידע, אבל הסגנון המשתלח לא מתאים לתחנה, בעיקר העיסוק הפוליטי שבו הוא מתמקד".

מפקדי גל"צ לשעבר נשאלו גם על פרשת רזי ברקאי וההשוואה שעשה בין הכאב של משפחות שכולות למשפחות מחבלים פלסטינים.

"צריך לזכור שרזי ממשפחה שכולה אז יש משמעות לדבריו", טען נחמן שי. הייתי מנהל איתו שיחה אבל אתה לא בועט בו ובטח לא מקצץ לו שעה. זה לא צריך להיות ככה. בעיניי רזי מאוד מוערך".

יצחק טוניק טען, "גורמים אינטרסטנטיים עשו ספין על האמירה של רזי. ניסיונות ההסבר שלו לא הועילו והדבר החמור בעיניי זה שהוא לא קיבל מיד גיבוי מוחלט ממפקד גלי צה"ל".

בניהו סיפר על ראיון שהיה בגלי צה''ל עם העיתונאי והסופר הערבי סייד קשוע. "בערב יום העצמאות אני יוצא מחבר, נכנס לאוטו ושומע ראיון עם סייד קשוע שמדבר על קציני פיקוד מרכז הקלגסים שדורסים במגפיים קשות בעידן של כיבוש. זה נראה כמו משהו שמכוון להרגיז אותי. אז הערתי להם ואמרו לי, 'מחכים לתגובה מצה"ל'.

"הרבה פעמים איתרתי אצל השדרים הצעירים רצון לייצר פרובוקציות כדי שאפעל נגדם, שזה יגיע לתקשורת והם ימצאו עבודה בערוץ 2. למי שהיה שואל למה אני מתערב הייתי עונה, 'אני עורך ראשי, מה זה למה'?".