בדיקה ראשונית. בנימין נתניהו
בדיקה ראשונית. בנימין נתניהוצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות ליוזמה הצרפתית להגביל מימון זר למסגדים במדינה.

"כולנו הזדעזענו מהפיגוע האכזרי בשבוע שעבר בצרפת. אני שמעתי בעניין על הדיון שמתנהל בממשלת צרפת בנושא מניעת מימון זר לגופים שפוגעים בביטחון אזרחי צרפת. זה נשמע לנו מוכר. גם אנחנו מוטרדים מתרומות כאלה לארגונים ששוללים את זכות קיומה של מדינת ישראל", ציין נתניהו.

לדבריו, "אני ביקשתי לעשות בדיקה ראשונית. בבדיקה הזאת מצאנו תמיכה של מדינות אירופיות, לרבות צרפת, למספר ארגונים שמסיתים וקוראים להחרמת ישראל ואינם מכירים בזכות קיומה של מדינת ישראל. בקרוב אנחנו נשלים את הבדיקה ונציג את הממצאים לממשלת צרפת".

"אנחנו ניכנס איתם לדיון בעניין הזה, משום שטרור הוא טרור בכל מקום, והסתה היא הסתה שכנראה חובקת עולם, והטיפול צריך להיות אחיד בין הממשלות ככל שניתן", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו התייחס בפתח הישיבה גם לתוכנית לעידוד ענף ההי-טק שתאושר היום בממשלה, "הביקוש הוא ענק, ההיצע של העובדים הוא קטן. אנחנו פועלים באמצעים שונים להגדיל את היצע העובדים המיומנים בהיי-טק. אנחנו פונים לאוכלוסיות שלא היו מעורבות בהיי-טק עד עכשיו, כמו האוכלוסייה החרדית וכמובן אזרחינו הערבים. אנחנו מנסים גם להכשיר את צעירינו באמצעים שונים, גם בלימודי מתמטיקה, גם בלימודי תקשוב ולימודי מדעים - זה לוקח זמן".

"בפער אנחנו מעוניינים לסייע לקליטת עובדים מומחים במספר מוגבל, שיכולים לסייע לעבור את המיצ"ב כדי להקל על קליטת עובדים בעלי ידע ייחודי. אנחנו נאפשר היום בממשלה לבני או לבנות הזוג שלהם לשהות בישראל ולעבוד בה כחוק. בעצם זה מה שעושים בעמק הסיליקון בארצות הברית, וזה נותן להם כוח גדול מאוד וכמובן מכפלות של תעסוקה לאוכלוסייה המקומית בארצות הברית. כך אנחנו נפעל גם כאן", הסביר נתניהו.