התחזקותו מסמלת את חוסר האמון של הבוחרים בממסד הפוליטי. דונלד טראמפ
התחזקותו מסמלת את חוסר האמון של הבוחרים בממסד הפוליטי. דונלד טראמפצילום: מייק סטון, רויטרס

הוריו של חייל מוסלמי שנהרג במהלך שרותו הצבאי מנהלים ויכוח רווי רגשות מול דונלד טראמפ וגורמים לו, ככל הנראה, נזק תדמיתי ניכר.

השניים, חיזר ורזאלה חאן, איבדו את בנם, סרן הומאיון חאן, ב-2004. הוא שמר בשער הכניסה לבסיס של צבא ארה"ב בעיראק ונהרג בפיצוץ מכונית תופת. זאת, לאחר שהתעקש לגשת אל המכונית לבדו – ובכך הציל את חיי חבריו.

חיזר חאן נשא נאום בוועידת המפלגה הדמוקרטית, כאשר אשתו עמדה לצדו ושתקה. בנאום ציין כי אם טראמפ היה בשלטון בעת שהוא ואשתו היגרו לארה"ב מאיחוד האמירויות, הרי שלהם ולבנם היה אסור להיכנס אליה משום שהם מוסלמים. זאת, על רקע עמדתו של טראמפ, כי יש לבלום באופן זמני את כניסתם של מוסלמים לארה"ב.

חיזר חאן תקף את טראמפ ואמר כי מעולם לא הקריב דבר למען ארה"ב. בנוסף, תהה אם טראמפ קרא אי פעם את חוקת ארה"ב.

בראיון שישודר היום (ראשון) התייחס טראמפ לנאום של חיזר חאן ורמז שהעובדה שרזאלה לא דיברה כלל קשורה לאופן בו מתייחסים לנשים בדת המוסלמית. "אם תסתכל על אשתו, היא עמדה שם. לא היה לה מה לומר. סביר להניח, אולי, שלא הרשו לה לומר כלום", אמר. טראמפ ובני משפחתו גם טענו כי הוא הקריב רבות למען ארה"ב, וכי הוא עובד קשה מאוד לאורך השנים.

על כך הגיבו בני הזוג בראיונות שונים בהם אמר חיזר: "שיתביישו, הוא ומשפחתו! הוא לא ראוי לתגובתנו. אין לו הגינות. יש לו לב אפל".

רזאלה מצידה אמרה, "הקרבה – אני לא חושבת שהוא מבין את משמעות המילה. כשעמדתי שם, כל ארה"ב הרגישה את הכאב שלי, בלי שאמרתי מילה אחת".

הקמפיין של טראמפ ניסה למזער את הנזק התדמיתי שנגרם לו והוציא הודעה בה נאמר: "סרן הומאיון חאן היה גיבור לאומי ועלינו לכבד את כל מי שהקריבו את הקורבן הגדול ביותר בכדי לשמור על מדינתנו. הבעיה האמתית כאן היא הטרוריסטים המוסלמים שהרגו אותו, והמאמצים של הקיצוניים הללו להיכנס למדינה שלנו ולגרום לנו עוד נזק. בהינתן מצב העולם היום, עלינו לדעת הכל על אלה שמבקשים להיכנס למדינה שלנו, ובהינתן המצב הכאוטי בחלק מהמדינות הללו, הדבר הזה הוא בלתי אפשרי".