הסתכלת לנו בעיניים. איך אתה יכול?

משפחות שכולות ונפגעות טרור שיגרו היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה נתניהו שבו הם דורשים לנקוט צעדים חריפים כדי להילחם בטרור ובעיקר בתופעת המחבלים המשוחררים החוזרים לבצע פיגועים.

בני המשפחות, החברות בארגון נפגעי הטרור אלמגור כתבו כי הם "מזועזעים מהעובדה ששניים מהמחבלים שרצחו את את מיכאל מרק הם אסירים משוחררים. אחד מהם על פי פרטיו מופיע אצלנו ברשימת משחרורי עסקת שליט".

"בצד שבחים לכוחות הביטחון ולממשלתך על חיסול מחבל ותפישת שאר החוליה שרצחה את מארק ז״ל עליך והשרים, לעשות חשבון נפש. כל מאסר כזה הוא מאוחר מדי עבור הנרצחים ובני משפחותיהם. לצערנו הרב כל שחזינו וכל שאמרנו לך בפגישות האישיות איתך –קרה", כותבים ההורים לנתניהו.

הם מתריסים כלפי נתניהו וטוענים, "שחרור המחבלים הרוצחים המאסיבי בהיסטוריה של המדינה אותה הובלת, מתפוצץ לנו בפנים - והנה קרבן שביעי של טרור המבוצע על ידי מחבלים שהשתחררו. התרענו, הסברנו, הבאנו רשימה של 180 ישראלים שנרצחו על ידי משוחררי עסקאות קודמות ושום דבר לא שכנע אותך".

בני המשפחות תוהים, "איך אתה יכול לחיות עם עצמך? הסתכלת לנו בעיניים והבטחת לשמור על בטחון אזרחי המדינה.איך היית אתה וממשלתך מסוגלים להחליט החלטה שהיה ברור שתביא למותם של ישראלים רבים".

הם מונים את הנרצחים על ידי מחבלים ששוחררו בעסקת שליט: ברוך מזרחי, שלושת הנערים אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגילעד שער, דני גונן ומלאכי רוזנפלד הי"ד.

בני המשפחות טוענים כי גייסו יועצים מומחים ללוחמה בטרור והם מציעים דרכים לעצירתו. בין ההצעות: גירוש מחבלים ששוחררו מעבר לתחומי עזה או יו"ש וכן חיוב מחבלים שכן משתחרים באיזוק אלקטרוני והתייצבות במשטרה.

לדבריהם יש גם להעמיד לדין חברי חוליות טרור על רצח ולא על סיוע לו. הם מציעים גם להגביל את חופש התנועה בשטחי A.

"הקריאה אליך באה מדם ליבם של משפחות שכולות בארגון אלמגור שסבלו מרצח יקיריהן ופעם שניה משחרור רוצחי יקיריהן ועכשיו פעם שלישית מהגילוי שרצחו שוב. הסבל היום יומי נמשך בשל חוסר הנכונות שלך-שלכם, לפעול ובשל קשירת ידיהם של חיילי צה"ל", כותבים בני המשפחות.

הם מסכמים את מכתבם וטוענים כי "על ישראל לחזור ולהוביל את המאבק בטרור ולהיות דוגמא לעמים ביחס למחבלים רוצחים ובכליאתם ללא שחרור מהכלא ובטיפול נכון בהם לאחר יציאתם מהכלא".