אופק בוכריס
אופק בוכריסצילום: פלאש 90

תא"ל אופק בוכריס פנה (ראשון) לרמטכ"ל רא''ל גדי איזנקוט וביקש לפרוש מצה"ל באופן מיידי, על מנת לנהל את משפטו כאזרח ולא כקצין בשירות סדיר.

הרמטכ"ל קיבל את בקשתו ותא"ל בוכריס השלים הערב את הליך שחרורו מצה"ל.

בוכריס, נזכיר, הואשם בעבירות מין חמורות . לטענתו כל המיוחס לו בכתב האישום לא התרחש מעולם.

בהודעה שפרסם הערב כתב בוכריס, "אני מסיים היום 28 שנים בהן שירתי בנאמנות את עמי ומולדתי. אני מודה על הזכות העצומה שנפלה בחלקי, על השירות המשמעותי והמאתגר ועל ההזדמנות לפגוש את כלל רבדיה של החברה בישראל.

"אני מודה לפקודיי הרבים, שנענו להובלתי בשדות הקרב כמו גם בשדות האימונים, בגבולות, בצינה ובחום. חברתכם נעמה לי מאד. הפגנתם רעות אמיתית בשדה הקרב ובשגרה, חברותכם אמיתית היא.

"תודה למפקדיי לדורותיהם על האמון והשותפות בעשייה הצבאית המורכבת. במהלך שירותי כמפקד נפלו 24 לוחמים שלא שבו לביתם. לעולם אנצור אותם בליבי, ומבחינתי, לעולם אשאר מפקדם. בשעה זאת ולתמיד אני שולח חיבוק אמיץ ואוהב למשפחותיהם, ומאחל בריאות הנפש ובריאות הגוף לפצועים''.

לדבריו, הנורמה המצופה מקצין בדרגתו שמוגש נגדו כתב אישום חמור היא שישחרר את המערכת מעולו ויתמודד עם האישומים נגדו במקום היחיד הראוי - בית הדין. ''כך בחרתי לעשות. אני מודה למערכת שנענתה לבקשתי ואפשרה לי ליישם נורמה ראויה זו. אני מתפנה למלחמת חיי. אני חף מפשע ואלחם על שמי הטוב ועל חפותי''.

בוכריס הדגיש כי ''חרף השיבוש במסלול חיי שנגזר מנסיבות פרישתי בהן לא בחרתי, אני שמח בחלקי, גאה בשירותי הצבאי ומקווה שאחזור לתרום למדינתי לאחר זיכויי".

תא"ל בוכריס: זה קרב חיי ואני אנצח בו
תא"ל בוכריס ביום הגשת כתב האישום