העיתונאים הדתיים מגלים עוינות כלפי החרדים? לדידו של חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) כנראה שכן.

בראיון שהעניק אמש לרדיו החרדי 'קול ברמה', הסביר ח"כ אייכלר כי לעיתים, כדי להוכיח את עצמו מול עמיתיו החילונים בתקשורת, חובש הכיפה הסרוגה יהיה עוין יותר לציבור החרדי על פני החילוני.

"יש בעיה קשה עם ההגדרה 'חרדי', חרדים בעלי השקפה חרדית אמיתית לא נמצאים מספיק בתקשורת הכללית, לפעמים חילוני שהוא רחוק ממך יותר טוב מסרוג שצריך להוכיח את עצמו שהוא עוין", אמר אייכלר והוסיף כי "לכן יעלון שגדל בקיבוץ היה טוב יותר לחרדים".

את הדברים אמר על רקע הדיון בממשלה סביב התאגיד הציבורי והפולמוס בישיבת הממשלה על זהותם של העיתונאים שהצטרפו לתאגיד.

במהלך דיון שהתקיים אתמול בישיבת הממשלה סביב התאגיד הציבורי, טען שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) כי התקשורת הכללית בישראל אינה משלבת עיתונאים חרדים בין שורותיה.

"אני יו"ר מפלגה חרדית ספרדית", אמר דרעי. "אני מייצג אנשים שכל הזמן צריכים להתגונן ולהסביר עצמם בפני התקשורת. אני מוכן לתת פרס למי שימצא בתקשורת הכללית עיתונאי חרדי עם כיפה שחורה", הוא טען.

דרעי המשיך לטעון כי קיימת אפליה מובנית כלפי עיתונאים חרדים בתקשורת. "בכלי התקשורת החרדים יש עשרות עיתונאים חכמים ומוכשרים אבל לאף אחד מהם לא נמצא מקום בתאגיד השידור הציבורי, בערוץ 2 או בערוץ 10. גם העיתונאים לענייני חרדים ולענייני דתות הם כולם עיתונאים עם כיפות סרוגות", הוסיף.