אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (רביעי) לבית משפט השלום בתל אביב כתבי אישום נגד שישה יהלומנים וחברות שבבעלותם, שעניינם עבירות מס של קבלת והוצאת חשבוניות פיקטיביות בסכומים של מיליוני דולרים בפרשת צ'ק ליסט - הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים.

היהלומנים הינם רפי חן וחברת יהלי יהלומים בע"מ, רבקה פסטג, סלומון פסטג וחברת בקי דיימונדס בע"מ, אליאס שירי וחברת א. שירי יהלומים 2001 בע"מ, אבישי עורקבי וחברת אי. הייץ'. אנד איי. יהלומים בע"מ, יצחק אימבר ומתתיהו אימבר, ברק נחיאסי וחברת יהלומי נ.ר. פאודר בע"מ.

כזכור, מדובר בפרשה מסועפת ורחבת היקף בה נחשפה מסכת פעילות עבריינית כלכלית בהיקפים גדולים, שנעשתה תוך שימוש במתחם הסגור של הבורסה ליהלומים ברמת גן.

על פי כתבי האישום, היהלומנים והחברות קיבלו והנפיקו חשבוניות פיקטיביות בסכומים של מיליוני דולרים, וזאת באמצעות מנחם מגן ודורון אלעד, שהפעילו עסק לא רשום למתן שירותי מטבע בבורסה ליהלומים. היהלומנים מואשמים, כל אחד על פי חלקו, בעבירות על פי פקודת מס ההכנסה ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

במסגרת הפרשה הורשע בהסדר טיעון מנחם מגן בחודש יוני 2015, ונגזרו עליו 4 שנות מאסר, קנס בסך 125,000 ₪ וחילוט רכוש בהיקף של מיליוני שקלים.

מאיר אוחנה הורשע בחודש אוקטובר 2015 ונגזרו עליו 10 שנות מאסר, קנס של מיליון ש"ח וחילוט רכוש בהיקף של מיליוני שקלים. עניינו של דורון אלעד עודנו מתנהל.