מהומה במליאה

מליאת הכנסת קיימה היום (רביעי) דיון סוער לציון יום פטירתו של זאב ז'בוטינסקי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שעלה לדוכן הנואמים עורר מהומה במליאה כשאמר כי עידוד התחרות בתחום התקשורת היא ברוח מורשתו של ז'בוטינסקי.

"מורשת ההכפשה נגד בגין וז'בוטינסקי נמשכת היום", אמר נתניהו. "מאז עליית הליכוד לשלטון אנחנו עובדים לפתוח הכל לתחרות ואני חושב שזה נשמת אפה של הדמוקרטיה. כך גם בתקשורת: כשהכל נפתח לתחרות זה צורך של הציבור ושל הדמוקרטיה וזכותו של האזרח".

"יהיה שידור ציבורי, זה כבר סודר. בידיעות אחרונות יצא המרצע מהשק, כותב שם פרשן בכיר כמעט בלעדי והוא אומר 'עזבו את השידור הציבורי' - הכוונה האמיתית היא לאפשר רחמנא ליצלן תחרות בשוק", הוסיף ראש הממשלה.

לדברי נתניהו, עיתון ''ידיעות אחרונות'' זעק שצריך תחרות בערוצים המסחריים. ''אז אני מודה באשמה - אני רוצה תחרות ומגוון. ישראל היא דמוקרטית, משגשגת ופתוחה", הדגיש.

"בארצות הברית, בצרפת, בבריטניה יש עיתונים ששולטים בדעה אחת ועיתונים ששולטים בדעה אחרת ואף אחד לא קורא לזה השתלטות על התקשורת", הזכיר ראש הממשלה.

נתניהו הוסיף כי הוא מעודד תחרות ולא מתנצל על כך. ''צריך לאפשר תחרות גם בשיח הציבורי וגם בערוצי התקשורת. ישלוט העם בקלפי - ישלוט העם בשלט. זו תורת ז'בוטינסקי", אמר ראש הממשלה לקול קריאות הביניים מהאופוזיציה.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג עלה לדוכן הנואמים כדי להשיב לראש הממשלה: "אנחנו זקוקים לעוד הרבה ז'בוטינסקים שמבינים כמו שהוא אמר שבארץ ישראל יהיו תמיד שני עמים ולא בכאלה שחושבים שהערבים נוהרים. אנו זקוקים למנהיגות אמיצה וישרה שיודעת להגיד אמת כמו שאמר.

"אחנו זקוקים לז'בוטינסקים דווקא במחנה הפוליטי שלו בישראל, כאלה שלא יסיתו כנגד המיעוט הערבי, כאלה שלא יפרו את שוויון הזכויות שמוענק להם ולא ינסו לגרש אותו או לדכא אותו", אמר הרצוג.

גם הרצוג זכה לקריאות ביניים רבות מספסלי הליכוד, כשהאשים את מפלגת השלטון בסטייה מדרכו של ז'בוטינסקי. "אלו ניצני הפאשיזם שמחלחלים לאט לאט אבל בטוח. איפה הם כל אותם ז'בוטינסקאים שמאמינים שהמדינה אסור לה להיות רעיון הכול? אתם מאדירים את שמו של ז'בוטינסקי אך מועלים במורשתו - דווקא אנחנו מגנים על מורשתו מפני המתיימרים להיות ממשיכיו".