ד"ר חגי בן ארצי
ד"ר חגי בן ארציצילום: חזקי עזרא

ההתעקשות על האמונה ושמירת העצמאות ממחישות את העוצמה של העם היהודי הקטן. בין המרידות המוזכרות: ההתקוממות נגד הורדוס, מרד התפוצות ומרד בר כוכבא. ספריית בית אל.

*****

עלייה לרגל? עכשיו זה אפשרי. בתוככי מנהרות הכותל נפתח אתר תיירות ששמו 'המסע לירושלים', אשר מספר את סיפור נדודי העם היהודי מכל העולם ועד שובו לירושלים. תוך שימוש בטכנולוגיה אינטראקטיבית המשלבת בין יותר ממאה סצנות דרמטיות ומאות סרטי מידע, כל אחד יכול למצוא את המסלול שלו בדרך לעיר הקודש.

*****

פסטיבל 'עמק המלך' מציע פעילויות חדשות וחינמיות לצד כניסה בהנחה לעיר דוד. בפסטיבל: רכיבה על גמל, הכנת חלילים, הכנת פיתות, סדנת מוזיקה והטבעת מטבעות. הביקור מתחיל בתצפית מרשימה, ומשם ממשיך ליד אבשלום, הליכה קצרה בקדרון תוביל להליכה עם פנסים במימי נקבת חזקיהו. הפעילות בין י"א באב לכ"א בו, מהצהריים ועד הערב. לפרטים: 6033*.

*****

קק"ל מזמינה את כל המשפחה לשפע של פעילויות חינמיות, סדנאות ופינות יצירה, וגם הופעות בכמה יערות ברחבי הארץ. בי"ב באב בפארק שרשרת בנחל גרר, בי"ד באב בפארק גורן שבגליל המערבי, ביום שישי (בוקר) ביער הקהילתי בראש העין ובכ"א באב ביער ביריה ליד המצודה. מותנה ברישום בקו ליער.

*****

מרכז הרצל מזמין אתכם לבלות את אחד מימי שלישי של החופשה הגדולה עם חוזה המדינה. ביקור במוזיאון האינטראקטיבי וגם הצגה מסיירת, כלומר ביקור מומחז בהר הרצל לכל המשפחה, המפגיש את המבקרים עם המנהיגים הטמונים בהר, אך עושה זאת בהומור. המוזיאון מומלץ לבני 6 ומעלה, והסיור מגיל 8. בהרשמה מראש ובתשלום.

[email protected]