השר אריאל בכנס קטיף

'כנס קטיף', לציון 11 שנים להתנתקות, נפתח הבוקר (שני) בניצן ועוסק בשאלת האחריות הלאומית.

הכנס מתקיים ביוזמת מרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון בהשתתפות שרים, ח"כים ואנשי מפתח בחברה הישראלית.

הכנס נפתח בברכתו של יו"ר המועצה הציבורית מרכז קטיף, דוד חטואל, אחריו עלה ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון.

בהמשך הכנס נאם שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורי אריאל, שאמר למשתתפים "לא באתי לברך, באתי לכבד ולהשתתף עם אחיי ורעיי מקצוות הארץ. זו השנה ה-11 לגירוש היהודים מגוש קטיף וצפון השומרון. אנחנו, ואתם בעיקר, שמוכיחים במשך ארבעים שנה מהי אחריות לאומית. אחריות לאומית זה ללכת ולהתיישב בכפר דרום, אחריות היא לבנות את גוש קטיף וחבל עזה ולא להירתע מהטרור ושאר הפיגועים ולהמשיך הלאה אל תוך חיבור החברה על כל גווניה, על כל מרכיביה, מה שיוצר את הקשת הכי יפה מכל הצבעים".

לדבריו, "אחריות לאומית היא להיות באינתיפאדה ולנשוך שפתיים. לדעת שהתשובה היא בנטיעה ולדעת שהתשובה הציונית היא בבניה. אחריות לאומית היא להתנהג כמו בגוש קטיף, לא להרים את היד ולא לפצוע אף אחד מכוחות הביטחון. זו לא אחריות לאומית לעשות לוחמה פסיכולוגית מתוזמנת, מתוחכמת על האנשים האלה כאילו היו אנשים נצלנים. זו לא אחריות לאומית לגרש 8,000 אנשים מבתיהם, זו לא התשובה לאחריות לאומית. זו אחריות לאומית לומר שאחרי שאנחנו מגרשים את האנשים אנחנו הולכים ומיישבים את הארץ. זו אחריות לאומית, זו המשכה של אחריות לאומית".

"זו אחריות לאומית לא לגרש את אנשי עמונה פעם נוספת. היינו בסרט האימים הזה שנה לאחר גירוש גוש קטיף. המתיישבים התנהגו 100 אחוז באחריות, לא הרימו את ידם על החיילים למרות שניסו לתפור טענות. בשם מי? בשם מי שלא היה לו אחריות לאומית. בשם מי שישב בפיקוד מרכז וראה איך מפנים את בנו של נחי אייל פצוע קשה בסכנת חיים של ממש. ההוראות היו תשברו להם את העצמות. האחריות הלאומית היא להעביר בכנסת את חוק ההסדרה ולהסדיר את עמונה ואת ההתיישבות ולא לחפש כל פעם פתרון נקודתי", הדגיש אריאל.

מנכ"ל מרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון, מוכי בטר, מציין "הרגשות הקשים שהותירה ההתנתקות מחזקים עוד יותר את הצורך לפעול ולקדם ערך זה, דווקא היום, עם השקפות העולם השונות, חילוקי הדעות והמחלוקות הקשות, אנו בוחרים לקדם את הדיאלוג, השיח וההקשבה מתוך כבוד הדדי, למען המשך רעיון קיומה של מדינת ישראל כביתו של העם היהודי".