רב-סרן בניה שראל הי"ד
רב-סרן בניה שראל הי"דבאדיבות המשפחה

שנתיים לאחר נפילתו של רס"ן בניה שראל בצוק איתן, השתמש לוחם מצטיין מחטיבת גבעתי במכתב שכתב שראל כדי להקל בעונשו במשפט שהתנהל בבית הדין הצבאי בעוון החזקת אמצעי לחימה שלא כדין.

רס"ל ס', לוחם בחטיבה הסגולה, היה בזמן ''צוק איתן'' מפקד מחלקת הצלפים של גדס"ר גבעתי ולפני כשנה הוא השתחרר מצה"ל. במהלך מעבר מבסיס לבסיס הוא שמר בביתו מספר רימוני הלם ועשן שהוחזקו בביתו עד לאחר השחרור.

מאוחר יותר הוא ניסה להיפטר מהם וזרק אותם לפח. הרימונים נמצאו על ידי אזרחים שהזעיקו את המשטרה ולאחר חקירה היא הגיעה ללוחם. בהמשך הוגש נגד ס' כתב אישום בגין החזקת אמצעי לחימה שלא כדין - והוא הועמד למשפט בבית הדין הצבאי של פיקוד הדרום.

במכתב המלצה שקיבל בעבר מרס"ן בניה שראל והוצג לשופטי בית הדין הצבאי, נכתב בין השאר שמדובר בלוחם בעל מוסר גבוה שהגיע להישגים רבים ולכן יש להוציאו לקורס מפקדים. המכתב ריגש את השופטים שהחליטו לבטל את עונש המאסר בפועל ולהסתפק בעבודות שירות בלבד.

עו"ד גיל בנדל
עו"ד גיל בנדלצילום: עצמי

עורך דינו של הלוחם, עו"ד גיל בנדל, אומר לערוץ 7 שהמכתב היה משמעותי, "זו החלטה חריגה, במקרים דומים קיבלו עונשי מאסר לעיתים גם ממושכים. במקרה הזה באמת לא הייתה שום כוונה פלילית. הלוחם במסגרת תפקידו שמר על ציוד צבאי ובשל אילוצים של מעבר הגדוד מקו לאימון הוא שמר חלק מהציוד בביתו עד לשחרור.

''כשמועד השחרור הגיע הוא התלבט בין החזרת הציוד בדרך המקובלת או בדרך אחרת. בית הדין קיבל את הגרסה שלנו ואין ספק שחוות הדעת השפיעה על קבלת ההחלטות".

עו"ד בנדל מבקש כיצד התקבלה ההחלטה להציג את המכתב של בניה שראל בבית הדין הצבאי. "ביקשתי ממנו להביא חוות דעת של מפקדים, כשקיבלתי את המכתב לא זכרתי שמדובר בקצין שנפל אבל היום ברור לי שהמכתב השפיע מאוד.

''בניה שראל היא דמות שלא תשכח עוד הרבה שנים, אדם משכמו ומעלה גם כאדם וגם כמי שהיה לוחם שפיקד על חיילים בצוק איתן, מן הסתם הדבר הזה היווה ערך מוסף להחלטת השופטים".