מדינה ורני בלייר, במהלך הכנס
מדינה ורני בלייר, במהלך הכנסצילום: יח"צ

הזמר אביהו מדינה דורש לשנות את סדר העדיפויות בהשקעה בתרבות במדינת ישראל.

בכנס קטיף לציון 11 שנים להתנתקות התקיים פאנל בנושא "תרבות אחראית או תרבות חברתית" ובו טען מדינה, "אותי מעניין יותר הבנים של כולנו, מאשר עולים חדשים שהם לוקחים חזרה את הסל שלהם לקנדה. אנחנו צריכים למקד את העניין של החינוך של ילדים שלנו בעצם החיים שלנו פה".

"עלינו לשאול ליד ילדנו מדוע אנחנו נלחמים על הארץ הזו. למה אתם לא אומרים לילדים שלכם את הסיבה? אתם מלמדים את הבלי העולם איך להיות קוסמופוליטיים", אמר הזמר.

הבמאי רני בלייר האשים כי "התרבות נהפך להיות אי שיושבים בו אנשים עם מניעים פוליטיים. משרד התרבות זה משרד שהייתי שם בו שר מבחוץ לשלושים שנה. שר שהוא לא חבר כנסת".

מדינה השיב לו, "אני אוהב את מה שמירי רגב עושה, אני תומך בה ואני מרשה לה גם לטעות. היא רק בן אדם וכשהיא טועה אני מעיר לה והיא מתקנת בפועל מה שאנשים דיברו עליו שישים שנה. היתר רק דיברו והיא עושה- זה ההבדל".

"יש הרבה חלקים בתרבות שאנחנו כאילו שותפים לה בארץ אבל למעשה התרבות בדיוק בגדי המלך החדשים אין בה כלום, יש בה רק פוזה. מבחינה אומנותית אין בה שום דבר, אבל מי שלא רואה כמה היא טובה רואה בה את בגדי המלך החדשים. אנשים מדברים במטבעות לשון, אבל לא מבינים על מה הם מדברים. יש בפסטיבל ישראל פסטיבל עירום, זה הכל הצגה מינית שעוטפים אותו בסטרפטיז וגסות ואנחנו מתקצבים את זה", הוסיף מדינה.

בלייר לא נותר חייב. "יש לי בעיה עם הסגנון של מירי רגב, יש לי בעיה עם ההתלהמות וההסתה. אני בעד לשנות הכל ולא בלצעוק 'הם אשמים' היא לא הביאה שקל אחד. תפקידה של התרבות היא לומר את האמת גם אם היא קשה וגם אם היא כואבת, האמת הזו היא הארכיאולוגיה של העתיד. אנחנו יושבים פה על אדמה של מקום שיכתבו בו היסטוריה".