אריאל בנמל אשדוד
אריאל בנמל אשדודצילום: דוברות

כחלק ממדיניות משרד החקלאות לצמצום צער בעלי חיים, הגיע היום (רביעי) שר החקלאות, אורי אריאל, לביקורת בנמל אשדוד.

אל נמל זה מגיעים חלק ממשלוחי העגלים המיובאים לישראל. במהלך הביקורת, עלה השר, יחד עם נציג השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, על אניה שהגיעה מפורטוגל לישראל עם כ-3,000 ראשי בקר וכ-1,500 ראשי צאן.

אריאל קיבל סקירה מנציגי בעלי האנייה והיבואנים לגבי התנאים הניתנים לבהמות, התרשם כי התנאים סבירים, אך ציין "לא יינתנו שום הנחות בנושא צער בעלי חיים".

כידוע, ישראל מייבאת מידי שנה בעשרים השנים האחרונות מאות אלפי ראשי צאן ובקר מאוסטרליה ומאירופה. יבוא העגלים כפוף להסכמי סחר בין לאומיים.

משרד החקלאות אחראי לרווחת בעלי החיים ואנשי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות אכן בודקים את התהליך המתבצע בישראל משלב הפריקה ועד לשחיטה. כל מקרה חריג שנמצא, מדווח ומתוחקר מידית.

אריאל בנמל אשדוד

"נושא צער בעלי חיים חשוב מאוד למשרד החקלאות ולי באופן אישי", הבהיר אורי אריאל. ''החלטנו לקיים ביקורת פתע במשלוח עגלים שמגיע לישראל, על מנת לראות את המציאות מקרוב. התנאים באניה היו נאותים''.

לדבריו אנשי המקצוע בשירותים הווטרינריים עושים עבודת קודש לצמצום הפגיעה בבעלי החיים, ''אנחנו בוחנים כל הזמן דרכים חדשות מה עוד אפשר לעשות על מנת לצמצם את הפגיעה בבעלי החיים המיובאים לישראל.

''צער בעלי חיים הוא איסור ידוע ביהדות, דוגמא לכך הוא הכלל 'לא תחסום שור בדישו', שכבר נכתב בתורה לפני אלפי שנים. היהדות לימדה את האנושות שלא לפגוע בבעלי חיים ואנחנו כמדינה רואים בכך מחויבות מוסרית ומקצועית", הדגיש שר החקלאות.

עמותות ''אנונימוס'' לזכויות בעלי-חיים ו''תנו לחיות לחיות'' מסרו בעקבות הביקורת שערך אריאל, "הביקור של השר אינה אלא תרגיל תקשורתי לנוכח המחאה הציבורית הגוברת נגד המשלוחים החיים. הפתרון לסבל במשלוחים החיים ידוע: לא ביקור באוניות אלא הפסקת מסעות הייסורים של בעלי החיים.

''המשלוחים החיים כרוכים מטבעם בהתעללות. אין שום הצדקה לדחיסת בעלי-חיים לאוניות צפופות, מתבוססים בהפרשותיהם, למסע שנמשך על פני יבשות וימים, רק כדי לשחוט אותם בישראל. שר החקלאות מדבר על החשיבות ההלכתית במניעת צער בעלי-חיים אך בפועל לא מטיל שום הגבלות על תעשיות מתעללות".