לפיד בראיון לג'פרי גולדברג
לפיד בראיון לג'פרי גולדברגצילום: דוברות

העיתונאי האמריקני הבכיר המשמש כפרשן לענייני המזרח התיכון בעיתון "אטלנטיק" ג'פרי גולדברג, עורר בשבוע שעבר סערה כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "נדמה לי שאני הולך להיפרד מ'הארץ'".

בהתכתבות בטוויטר עם עיתונאי "הארץ", אנשיל פפר וחמי שלו, אמר גולדברג: "כשניאו - נאצים שולחים לי לינקים עם טורים של 'הארץ' על כך שישראל היא מדינת רוע – אני צריך לקחת הפסקה".

גולדברג לא רק שאינו חוזר בו מהדברים, אלא אף מבסס אותם בטיעונים נוספים. בשיחה עם וואלה ברנז'ה הוא אומר "צייצתי בטוויטר את ההרגשה שלי בנוגע לכותרת שראיתי ב'הארץ'. אני מרגיש מותש מהעיתון הזה, והגיע הזמן שאקח הפסקה מקריאתו".

לדבריו, "מה שצייצתי אינו ביקורת כלפי ישראל, אני מבקר ללא הרף את המדיניות הישראלית בנוגע לכיבוש, ההתנחלויות, טיפול במיעוטים וכו'. הציוץ שלי בשבוע שעבר נוגע לעיתון שמפרסם כותבים המתנגדים לעצם קיומה של מדינת ישראל. לי זה נראה אקט מטורף".

"אני רואה ב'הארץ' – מלבד כתבות טובות ודעות מעניינות – מאמרי דעות ומערכת שבאופן קבוע מתארים את ישראל כ'מרשעת', במילותיו של גדעון לוי, ובגיבוי של עמוס שוקן. אני מסוגל לקרוא דברים אנטישמיים ואנטי ישראלים כאלה באתרים אחרים – ממש אין צורך באתר ישראלי בשביל זה".

"הניו יורק טיימס לא מפרסם מאמרים המכנים את ישראל 'מרושעת', וגם לא מפרסמים מאמרי דעה המכחישים את השואה".

הציוץ בטוויטר
הציוץ בטוויטרצילום: צילום מסך

"עיתונים ליברלים במדינות דמוקרטיות מגבילים את הדעות שמפורסמות בהם כל הזמן. הניו יורק טיימס לא מפרסם מאמרים המכנים את ישראל 'מרושעת', וגם לא מפרסמים מאמרי דעה המכחישים את השואה, או כתבות המייצרות דמוניזציה כלפי מדינות או קבוצות אתניות שונות או קבוצות דתיות".

לסיום אמר "בסוף, מי שמשתמש במאמרי דעה מהסוג הזה שמתפרסמים ב'הארץ' בתדירות גבוהה, הם אנשים שרוצים להרוס את ישראל – והמאמרים האלה עוזרים להם להשיג את מטרתם. כאשר עיתון ישראלי מעלה טיעון שישראל באופן מהותי היא מדינה מרשעת – הוא משרת את אלה שמחפשים להשמיד את ישראל".