אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: Thinkstock

מזכ"ל הסתדרות המורים יוסי וסרמן מגיב בחריפות בערוץ 7 על תכנית הקיצוצים הדרמטית של משרד האוצר בתקציב החינוך על פיה יפוטרו כ-3,000 מורים - ויתבצע קיצוץ של שעת לימוד שבועית בבתי הספר.

לדבריו מדובר בתכנית הזויה. "לא יקום ולא יהיה. אנחנו כשותפים למערכת החינוך עשינו יחד את אופק חדש, כדי לשפר את מעמד המורים - גם מבחינת השכר וגם במעבר לכיתות קטנות יותר".

"האם רוצים עכשיו להחזיר את הגלגל אחורנית, לצמצם שעות לימוד, לפטר מורים ולבטל את הסייעת השנייה בגן?", תוהה וסרמן.

הוא מזהיר כי פיטורי המורים יביאו בהכרח להגדלת מספר התלמידים בכיתות. "גם היום אחרי שכבר צמצמנו את מספר הילדים בכיתות, עדיין מספר הילדים גבוה. פיטורי מורים פירושו הגדלת הכיתות ופחות שעות לימוד, דבר שלא יעלה על הדעת".

וסרמן מקווה ששר החינוך יצליח למנוע את הגזירה. "אנחנו בטוחים שביחד נפעל כדי שהתכנית הזאת תבוטל. אני משוכנע שמשרד החינוך יטפל בזה מול הגורמים המובילים במשרד האוצר. אנחנו לא נרשה לפטר מורים. מדינת ישראל צריכה לתרום למערכת החינוך ולא לצמצם אותה".

מזכ"ל הסתדרות המורים רומז גם על השבתה אפשרית. "אנחנו נכלכל את צעדינו ולא נהסס לנקוט בצעדים כדי למנוע את המעשה ההזוי. אנחנו לא ששים להשבית את ילדי ישראל, במשך שנים רבות לא נקטנו באמצעי השבתה כי אנחנו מייצגים את המורים שמחנכים את הילדים את גני הילדים. אנחנו מודעים לכך שאם הילדים לא בבתי הספר הם מסתובבים ברחובות ואנחנו מנסים להימנע מכך. אבל המדינה צריכה להבין שאסור לפגוע במערכת".