לילות קיץ בתמנע
לילות קיץ בתמנעצילום: חגית גל

ליקטנו עבורכם מגוון אטרקציות ואירועים לתקופת "בין הזמנים".

ירושלים והסביבה

מוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים

לגלות אותיות, צבעים וצלילים ואת המיתולוגיה הקסומה של פרס המסתתרים בתערוכה "אות מאיראן"

מגדל דוד

אביר מיוחד בפני עצמו, שיעבור איתכם מסע הרפתקאות ומשימות לקבלת תואר "אביר". במסלול ההכשרה המיוחד מתחילים "פשוטי העם" במסלול שכולל ירי בחץ וקשת, משימת אומץ, אתגר שאיבת מים, משימות כוח ועוד. את טקס ההכתרה של האבירים החדשים נקיים במשתה אבירים שבו נהנה מטעמם של כדורי כוח, טבעות כישוף אכילות ומשקאות קסם ועוצמה.

לילה מהאגדות בשביל התגליות

הגן הבוטני בירושלים יצר חווייה לילית מרתקת בשביל התגליות שבגן. עם רדת החשיכה יהפוך המקום לגן קסום עם אוירה מופלאה ומרתקת, מלאת צלילים, סיפורים, משחקים והפעלות למבקרים. לראשונה בארץ מוזמן קהל המשפחות 'להיכנס לאגדות' ויחד עם הילדים ליהנות מחווייה לילית מרתקת בגן הבוטני ובשביל התגליות שיהפוך למסלול מתפתל המשתרע לאורך מאות מטרים, טומן בחובו פינות חמד מפתיעות בהם יתרחשו מפגשים מפתיעים עם דמויות שמסמלות את חוויית הילדות הגדולה מכל – האגדות.

בגן ימתינו למבקרים דמויות מסיפורי האגדות ביניהם: שדונית שובבה, גמד מכרות חרוץ, פיה קסומה,

המסלול מתחיל עם מספר הסיפורים, בנקודה בה מתחיל כל סיפור אגדה קלאסי 'היה היה פעם' – הילדים והמבוגרים יוזמנו להיכנס אל תוך הסיפורים ולצאת למסע חיפוש בעקבות הדמויות מהאגדות.

"ירושלים של פסיפסים"

מבחר של תשע חנויות בהן מוצרים או בעלי מקצוע האופייניים לתקופה, שעוצבו בהשראת ממצאים ארכיאולוגיים.פייסבוק: מערת צדקיהו, טיילת החומות ירושלים, אטרקציות בירושלים, לטייל בין שכבות הזמן

טל. 02-6277550

מרכז מורשת בגין

מרכז בגין מזמין אתכם לקחת חלק במגוון פעילויות לקהל הרחב ולעבור עמנו למחוזות רחוקים ולתקופות שונות בהיסטוריה של ירושלים.

מוזיאון פעיל עין יעל

המוזיאון, בירושלים מחזיר את המבקרים 2,000 שנה לאחור לתקופת בית שני

סיור ברחוב הרומי המרהיב ביופיו; מגוון סדנאות לכל המשפחה; סדנת פסיפס, סדנת אריגה, סדנת קליעת סלים, סדנת חלילים, סדנת קדרות, סיור בבית המרחץ ובמעיין הנובע, ביקור בפינת החי, בציר ענבים ודריכה בגת ועוד שלל פעילויות באתר המרהיב.

משטח החלקה על הקרח בקניון הדר

קניון הדר בירושלים, פותח משטח החלקה על הקרח: "אייס פארק", פעילות קיץ המיועדת לילדים, בני נוער ולכל המשפחה, במחיר סמלי – 15 ₪, בלבד.

קיץ בעיר דוד

סיור עיר דוד המקראית - מסע בזמן אל המקום שבו הכול התחיל

בואו לגלות את סודותיה של ירושלים המקראית, ללכת בעקבות מלכים ונביאים במקום בו התרחשו רבים מסיפורי התנ"ך, לעבור במעברים תת- קרקעיים דרכם נכבשה העיר, לרדת אל המעיין הנסתר שבו הומלכו מלכים, וללכת במימי נקבת חזקיהו לאור פנסים. הצטרפו למסע קסם מסתורי בין פירים חומות וביצורים קדומים בעיר דוד, המקום בו נולדה ירושלים.

חוויה‎ ‎ארכיאולוגית‎ ‎בגן‎ ‎הלאומי‎ ‎עמק‎ ‎צורים - להחזיק את העבר בידיים

בואו‎ ‎להיות‎ ‎ארכיאולוגים‎ ‎ליום‎ ‎אחד‎ ‎ולקחת חלק‎ ‎בפרויקט‎ ‎המרגש והמעניין של חפירות שרידי‎ ‎הר‎ ‎הבית‎.‎

במיוחד בתקופת שלושת השבועות, מוזמנת כל המשפחה להשתתף בחוויה מהנה ומשמעותית בה ‏תחשפו יחד את עברה המפואר של ירושלים.‏

אירועי קיץ מרתקים ברובע היהודי בירושלים

סיורי עששיות לאור ירח,סיור ברכבת התיירותית משער יפו לשער האשפות ,סרט על עולי הרגל לפני 2000 שנה ,פסטיבל הפסיפס והנחת אבני פסיפס בפסיפס החברתי הראשון בישראל, צפייה בחותם המלך חיזקיה ,משחק מגלים את הגן בגן הארכיאולוגי∙ בניית הכותל באבני ענק ומסע בזמן ברובע ההרודיאני.

רגע תנ"כי ברובע היהודי

חוויה חדשה ומרגשת בעיר העתיקה: מסע מצולם אל הבולטים שבסיפורי התנ"ך אותם מספרים ומדמיינים אלפי שנים, דורות על דורות של אנשים. להיכנס אל תוך העולם הקסום של תקופת התנ"ך ולהפוך לחלק מרכזי בסיפור באמצעות אביזרים, תלבושות, רקעים וטכנולוגיה מתקדמת.

לרוץ על החומות ולעוף על הגגות

תמורת 100 ש"ח בלבד למבקר תוכלו להינות מתשע אטרקציות שונות הכלולות במחיר הכרטיס

ניתן לממש את הכרטיס עד תום שנת 2016. הכרטיס מקנה לכם שפע של חוויות מרגשות וניתן לממשו בביקור ביום אחד ארוך או לנצלו בכמה ימי ביקור שונים בירושלים בקצב שלכם.

גבעת התחמושת

אתר מורשת ותיירות נגיש לכל המשפחה וכולל לאורכו תצוגת קבע מרהיבה

על ירושלים טרום מלחמת ששת הימים.

מערת המסתורין והאגדות של ירושלים

מתחת לבתי העיר העתיקה, המערה מדהימה בגדלה, ביופייה ובאקוסטיקה הנדירה שלה. האגדה מספרת כי בעת מצור הבבלים על ירושלים, נמלט צדקיהו, מלך יהודה האחרון, דרך מערה זו ליריחו ומכאן שמה "מערת צדקיהו".

ככל הנראה החציבה במקום החלה בימי בית ראשון. יוסף בן מתתיהו כינה אותה "מערת המלכים". ממנה נחצבו האבנים לבניין ירושלים ובית המקדש בתקופת הבית השני. היא נעלמה מהעין עם בניית חומות העיר בתקופה העות'מאנית, ונחשפה שוב, במקרה, בראשית המאה ה-20. ממערה זו נחצבו אבני "מגדל השעון" שניצב בעבר מעל שער יפו ונהרס בתקופת המנדט הבריטי, וחלק מאבני המזבח של מבנה ימקא. במהלך הקיץ שלל פעילויות במקום.

'אני ירושלים'

ליהנות ולחוות את הצלילים והריחות של העיר, לקפוץ לרכבת הקלה, ליהנות מסיור בשוק מחנה יהודה, לצפות בעיר מלמעלה, ללמוד על ההיסטוריה של ירושלים, להכיר את פסיפס האנשים והתרבויות הפועלים בה. האטרקציה החדשה במתחם ממילא היוקרתי 'אני ירושלים'

תערוכה חדשה: "שדות המחר"

מה משותף לעגבנייה, חציל ותפוח אדמה? איזה תבלין מופק מפירותיו של צמח אוג ? ואיזה פרי מרכיב את הקטשופ? כל התשובות בתערוכה

כל התשובות תמצאו בתערוכה החדשה 'שדות המחר' במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים. במתחמי פנים וחוץ יכולים המבקרים ליהנות מחוויה רב-חושית, ליהנות מעשרות מוצגים אינטראקטיביים ביניהם עץ מכני ענק, מכונת קרקרים, שדה חקלאי אנכי שמוצג לראשונה בארץ, להכיר 19 סוגי עגבניות ועוד.

לצד התערוכה מגוון רחב של פעילויות התנסותיות נוספות כגון: הדגמה מדעית 'הדגמה בפיתה', סדנת התנסות בצמחי תבלין 'על טעם ועל ריח', תצוגת טרקטורים, סיורים מודרכים ועוד.

בעקבות העדשה מוזיאון מגדל דוד

תערוכה חדשה "הצלמים- ירושלים בעיני צלמיה 1900-1950"

התערוכה החדשה מבקשת לשפוך אור על שהתרחש בתחום הצילום בירושלים בתקופה שבה הצילום ברחבי העולם חווה שינויים רבים.

החיזיון הלילי ימים שני, רביעי וחמישי בשעות 20:30 ו 21:30. מוצ"ש בשעות 21:00 ו 22:00

לצלילי מוזיקה מקורית נגלה סיפורה של העיר ירושלים בדימויי ענק עוצרי נשימה של מציאות מדומה. "החיזיון הלילי" עשוי בטכניקה של "אחיזת עיניים" ועוטף את הצופה בחוויה רב חושית יחידה מסוגה. על אבני חצר המוזיאון, מסופר מכל עבר, סיפורה של העיר ירושלים ותולדותיה לאורך 4,000 שנה בצבעוניות כובשת, צלילים ממגוון תקופות וקולות מימים עברו.

מוזיאון חצר הישוב הישן

היו שהלעיזו על אנשי הישוב הישן הירושלמי על כך שחיו מכספי החלוקה. תערוכה חדשה במוזיאון חצר הישוב הישן מעידה כאלף עדים שהיו בהם אנשי סיורים מודרכים בחופשת הקיץ בשעות 11:00,14:00

בימות השבוע סדנאות יצירה בשעה 12:00

קיץ בירושלים

בקיץ, יהפוך מרכז ירושלים למתחם שוטטות ענק עם מיצבים, אומנות רחוב, שוקי יום ולילה, מוזיאונים וכתב חידה למיטיבי לכת. בעלי העסקים מבטיחים אוכל, בילוי וקניות במחירי קיץ. בחברת עדן – החברה לפיתוח מרכז ירושלים מבטיחים: "מרכז העיר יהפוך בקיץ למרחב חווייתי, חי ופועם – כמו שמעולם לא היה"

תערוכה חדשה במורשת בגין

35 שנה להפצצת הכור בעיראק

במלאת 35 שנה להפצצת הכור בעיראק תערוכה חדשה מציגה את התנהלות המבצע מתחילת התהליך בדרג המדיני בממשלתו הראשונה של מנחם בגין ז"ל עד להשלכות וההשפעה של המבצע.

מוזיאון ארצות המקרא הופך הקיץ לזירת ההרפתקאות הקסומה של ירושלים

הכניסה למוזיאון חינם לילדים במהלך יולי-אוגוסט

שעת סיפור של אגדות עם מיתולוגיות המשלבות סיור, המחזה ויצירה בין מוצגי המוזיאון העתיקים והאותנטיים. אתגרו את הילדים בחידת 'הצופן' - מלכים קדומים ומכשפות יובילו את הילדים הסקרנים ביותר בלחץ של זמן לפענח את חידת הצופן המסתורית – האם יצליחו לפתור את התעלומה? בנוסף, בהשראת התערוכה החדשה שתפתח במוזיאון בספטמבר "בין דוד לגוליית – חידת קיאפה" יתעורר לחיים השוק השוקק של דוד המלך; שחקנים יובילו את הילדים בתערוכת הקבע של המוזיאון עם תפאורה מיוחדת שתקים לתחייה את חיי היומיום הקדומים של תושבי יהודה.

הפעילות בקבוצות סגורות, מיועדת לגילאים 5 - 10 ונמשכת כשעתיים. מועדי הפעילות בשעות: 10:00, 11:00 ו- 12:00.

בינימין

מחוללות בכרמים- ט"ו באב, פסטיבל המחול התנכ"י בשילה הקדומה.

כמדי שנה, אלפי נשים יגיעו בט"ו באב לאתר שילה הקדומה ויחוללו בין נופי הכרמים והשרידים של עיר המשכן הקדומה כמו בימי התנ"ך בדיוק במקום ובזמן שנהגו לעשות זאת בנות שילה לפי המסורת העתיקה

פסטיבל "מחוללות בכרמים"- פסטיבל המחול התנכ"י לנשים יתקיים הקיץ זו השנה ה-8 באתר שילה הקדומה, ביום חמישי, ערב ט"ו באב, ה-18/8/2016. כמדי שנה, צפויות להגיע לפסטיבל אלפי נשים מכל רחבי הארץ במטרה לשמר מסורת עתיקת יומין של בנות שילה שהיו יוצאות ומחוללות בכרמים:

" וַיֹּאמְרוּ הִנֵּה חַג-יְהוָה בְּשִׁלוֹ מִיָּמִים יָמִימָה...אִם-יֵצְאוּ בְנוֹת-שִׁילוֹ לָחוּל בַּמְּחֹלוֹת.."(שופטים כ"א)

סיורי המעיינות בחבל בנימין

סיורים מודרכים חינם למעיינות ולבריכות שכשוך בימי שישי

גם בימי הקיץ החמים, במדינה המדברית שלנו, עדיין יש מקומות בהם פועמים מעיינות, בריכות שכשוך מנצנצות באגלי מים ואויר נעים נושב בפינות חמד מוצלות, כל זאת בין נופי התנ"ך הקדומים של חבל בנימין. ביניהם יש אטרקציות תיירותיות שמציעות פעילות חווייתית לכל המשפחה.

הסיורים הינם ברכבים פרטיים כאשר המדריך מוביל את השיירה.

שומרון

נופש משפחות ב"בין הזמנים" במרכז סיור ולימוד שומרון לינה וארוחת בוקר באכסנייה כפרית, כניסה חופשית לבריכה ביישוב [שעות נפרדות], טיולים והפעלות למשפחות.

חדש! חיזיון אור-קולי במערה המספר את סיפורו של צפון השומרון.ללא תשלום לאורחי בית ההארחה.

לפרטים מלאים על כל האטרקציות התיירותית באתר "תיירות מטה יהודה- הלב הירוק":

http://tour-yehuda.org.il/

אירועי קיץ בחבל יתיר

לפרטים על כל הפעילויות: מוקד מידע תיירות חבל יתיר: 1599-575758

גוש עציון

אמת הביאר בחופשת הקיץ

טיול רטוב ומהנה במנהרה תת קרקעית שאורכה 150 מטר, האמה היא חלק ממערכת המים שבנה הורדוס להולכת מים לירושלים ולבית המקדש. המסלול כולל הליכה חווייתית בנקבה שמימיה הזורמים מגיעים קצת מעל גובה הברכיים. מקום אידאלי לקייטנות ולמשפחות .משך השהייה באתר בממוצע - בין שעה וחצי לחמש שעות

בנוסף במקום ישנו קיוסק לשתיה קרה, חטיפים, פנסים וכד'. במקום ישנם שירותים ומלתחות להחלפת בגדים, ופינות מוצלות לרווחת המבקרים. יש להצטייד בפנסים, בגדים להחלפה ונעליים להליכה במים.

הכניסה למסלול באמה מגיל 5 ומעלה.ניתן להגיע בתחבורה ציבורית מירושלים

מרכז

מישור החוף וכרמל

חיפה

לקראת חופשת הקיץ, העמותה לתיירות חיפה מציעה מגוון רחב של סיורי אטרקציות, סיורים רגליים וסיורים מומחזים למבוגרים ולילדים, בהם ניתן להכיר את אופייה המיוחד של חיפה בצורה חווייתית.
הסיורים ייצאו בין התאריכים 1/7-30/8 וכרוכים בהרשמה מראש ובתשלום.
בין הסיורים ניתן למצוא סיור קסמים במושבה הגרמנית, קסמים בהדר, סיור גרפיטי ועוד.

לאלו הלנים בחיפה 2 לילות ומעלה, מציעה העמותה לתיירות חיפה את כרטיס הפינוקים הנטען המקנה לאורחים השתתפות חינמית במבחר רחב של סיורים ובכניסה למגוון אטרקציות, זאת במסגרת מבצע "קיץ חיפאי" בהתאם למפתח הלינות. בין האטרקציות המוצעות, ביקור בגן החיות הלימודי, במדעטק, במוזיאונים השונים, סדנת גלישה, נסיעה ברכבל ועוד.

בנוסף, בפעם הראשונה ולאורך כל ימות הקיץ, תפעיל העמותה לתיירות שאטלים בחינם לחופי הרחצה ובחזרה, כולל אפשרות עצירה בשלושה מרכזי קניות גדולים, לנוחיותם של אורחי המלונות בעיר.

לטובת המבקרים הרבים הצפויים לפקוד את העיר במהלך חופשת הקיץ, השיקה העמותה לתיירות חיפה אתר מיוחד. באתר ניתן לקבל מידע מקיף על האטרקציות השונות, סיורי הקיץ, בתי המלון, אירועים ועוד.

תערוכת הולוגרמות חדשה בטכנודע בחדרה- "טכנוגרמה"

הטכנודע- פארק ומוזיאון המדע בחדרה, מציג תערוכה של הולוגרמות וצילומים תלת מימדיים אחרים. התערוכה הנקראת "טכנוגרמה", תציג 50 עבודות צילום תלת מימדיות מסוג הולגרמות ולטיגרמות. ההולוגרמה היא מעין צילום תלת ממדי, המופק בתהליך שנקרא הולוגרפיה.

ימים ושעות נפרדים בפארק הדיג מעין צבי

בין בריכות הדגים ולצידו של נחל דליה, מגוון פעילויות לכל המשפחה: דייג בבריכות, פעילויות לילדים, טיול טבע ועוד.

טיול טבע וצפרות: טיול רגלי עצמאי בין בריכות הדגים ועד לחוף הים דייג: דייג חווייתי בבריכות הפארק ובנחל דליה הסמוך כולל דיג דגיגונים לילדים. ניתן להביא ציוד דייג אישי או לשכור | לקנות במקום

פעילויות לילדים: ג'ימבורי, בימבות, מתנפחים, פינת חי, רכיבה על חמור, גשר וסולם חבלים, אומגה, סירות, בריכות שכשוך ומגלשות מים

פיקניק: ניתן להתמקם על המדשאות המוצלות, להוציא את המטעמים שהבאתם מהבית וכמובן לעשות "על האש". שולחנות וכסאות פזורים במקום.

לציבור הדתי – חרדי בימים אלו תותר כניסה לאתר בלבוש צנוע בלבד ובמתחם הרטוב יהיו שעות רחצה נפרדות בנים/ות.

במקום מתחם קמפינג מסודר עם כל השירותים. ניתן להגיע עם אוהלים אישיים או להשכיר אוהלים ומזרונים בתיאום מראש. התשלום מגיל שנתיים. כל הפעילויות כלולות במחיר הכניסה.

בוקריה בפתח תקוה

במתחם יכין סנטר, קרוב למרכז העסקים, גבעת שמואל ופתח תקוה פתח רן מסעדה העונה לשם בוקריה כשמו של השוק המפורסם בברצלונה.

חשבתם בוקר? אז מסתבר שבבוקריה מאפשרת ליהנות מארוחת הבוקר לא רק בבוקר. מקום חמים ונעים בעיצוב ייחודי ומוקפד. בופה טעים ועשיר שמציע מגוון מנות קרות, חמות, מרקים לחמים וסלטים. בשלל טעמים צבעים ושילובים, בניחוח ארץ ישראלי, שנותן מענה לכל סועד ולכל חך. בין מגוון המנות הרחב שבוקריה מציעה ניתן למצוא מנות טבעוניות, צמחוניות, ללא גלוטן וללא לקטוז. מגוון המסעדה כשרה בכשרות מהודרת של רבנות פתל תקוה.

חלום ליל קיץ חוזר בכרמלים:

עמותת התיירות "כרמלים" מציעה שפע של פעילויות ואירועי קיץ גם בשעות בין ערביים לכל המשפחה, רגע לפני השקיע. אזור כרמלים המשתרע בין הים והכרמל הינו חבל ארץ מרהיב ביופיו, המשלב חופים יפיפיים, אזור הררי ירוק, נוף טוסקני של כרמים ומטעי פרי ומושבות ציוריות. במהלך חודשי הקיץ מציעה עמותת התיירות "כרמלים" בסיוע משרד התיירות מגוון פעילויות קיץ לכל המשפחה, גם בשעות היום וגם בין ערביים רגע לפני השקיעה.

מפגשים ביער: טיולי משפחות כרמלים

סיורים קסומים בין ערביים, בנופיו הפסטורליים של הכרמל, בתוך יערות ירוקים בין עצי האלון ושיחי האלה. הסיור כולל כניסה למעין נסתר ושכשוך במימיו הקרירים. במהלך הסיור מפגשים משעשעים עם שחקנים בדמויות מתחלפות.הסיורים יתקיימו בימי חמישי

קיץ מהסרטים ברמת הנדיב

מופע "קרנבל בגן החיות", סרט לכל המשפחה ושלל פעילויות על הדשא. ימי רביעי, 18:00-21:30

מחיר כניסה 10 ₪ לאדם. כל הפעילויות כלולות במחיר הכניסה, למעט סדנת הציור תשלום מגיל 3 הישיבה על הדשא. במקום דוכני מזון קל לשירותכםl

משחק לילה חווייתי במחנה המעפילים עתלית


בואו להתרגש מלילות לבנים במחנה המעפילים עתלית. מפגש עם סיפורי מעפילים, מסלול הליכה בחוף הים, היתקלות במארב בריטי והגעה לארץ המובטחת.

בתים פתוחים ברובע העתיק של הכפר הדרוזי עוספיא

על רכס הכרמל מול ירוק משגע ונוף ים יפיפה, שוכן בשלווה הכפר הדרוזי עוספיא, הידוע במסורת מפוארת של קבלת אורחים. אתם מוזמנים להתענג על מאכלים מסורתיים ולשמוע את סיפורה המרתק של העדה הדרוזית שאך מעטים יודעים עליהם באמת. הסיור מלווה במדריך דרוזי עם חיוך גדול ואהלן וסהלן לבבי ןמתנהל לאורכו של הרובע העתיק והיפהפה של עוספיא. בסיום הסיור ביקור וארוחה בבית משפחה דרוזית. אחרי הכרות קצרה עם אם המשפחה היושבת כבר למרגלות הטבון נוזמן אל ה"מדפה" חדר האורחים של המשפחה והחדר יתמלא במגשים ענקיים עמוסים כל טוב באוכל מהמטבח הדרוזי האותנטי. הארוחה כשרה עם תעודת כשרות ומשגיח כשרות נוכח במקום.

מי קדם

סיור מרתק באתר מי קדם לאורך מפעל המים המופלא של קיסריה העתיקה, שהוקם בתקופה הרומית - הביזנטית, על מנת לספק מי שתייה ומים לחקלאות לתושבי עיר הנמל הגדולה- קיסריה.במהלך הסיור ייהנו המבקרים ממסע רטוב והרפתקני בתוך נקבת המים הנמצאת מתחת לפני האדמה. הסיור בנקבה מלווה בהדרכה ובסרטון קצר לפני הירידה לאמה. יש להצטייד בפנסים, נעלי הליכה במים ובגדי החלפה.

גובה המים עד 70 ס"מ. שעות פתיחה בחופשת הקיץ א'-ה' 9:00-16:00. יום ו' 9:00-13:00

חווית הרוכבים: נופש מושלם למשפחות בלב הכרמל הפסטורלי

מתחם פעילויות אקסטרים וקמפינג "סוויטה בטבע" רכיבה על סוסים | נהיגה ברכבי שטח | בריכה על קו הנוף מסעדת בוקרים בשרים על האש | קמפינג VIP מפנק במיוחד. בועות סבון | מגלשת מים | מופעי מעגל מתופפים ועוד... אתר חווית הרוכבים, צומת בית אורן

ים כרמל: מרחב אטרקציות ביער עופר עם שפע פעילויות אתגריות

ועכשיו חדש! פעילות ערב בימי חמישי

אתר "ים כרמל" מזמין אתכם להשתעשע בשלל אטרקציות לכל המשפחה, לחגוג אירועים וליהנות מימי גיבוש עסקיים גדושים בשלל פעילויות ואירוח. ים כרמל משקיף אל נוף מרהיב ועוצר נשימה של חורש טבעי אל מול הכחול של הים התיכון. באתר מגוון אטרקציות: מגלשת הרים אקסטרימית בתוך היער, מסלול אבובים יבש, אומגה, קיר טיפוס, גשרי חבלים באויר ועוד. טלפון: 04-8733773

כתובת: יער עופר, חוף הכרמל (מול מושב צרופה ב-WAZE: ים כרמל

מוזיאון אוצרות קיסריה

בליבו של קיבוץ שדות-ים, שוכן האוסף הגדול ביותר של האוצרות שנמצאו ברחבי קיסריה. בביקור במוזיאון נחזור בזמן ונחייה את הוואי החיים בקיסריה. מה עיטר את המקדשים, הרחובות, הבתים. במה השתמשו בחיי היום-יום – מטבעות, תכשיטים, משחקי ילדים, כלי מטבח ועוד.

חוויה יפנית בעין הוד

מפגש חוויתי למשפחות, בבית משפחת ימגוצ'י בכפר האמנים עין הוד. במהלך המפגש נכיר את הבית היפני המסורתי והמנהגים במשפחה, נדגים לבישת קימונו, נלמד על הכתב היפני המיוחד, נתנסה באמנות קיפולי הנייר ונשתתף בטקס תה מסורתי

בימי שלישי במהלך אוג' 9.8, 16.8, 23.8,30.8 בשעה 11:00 בהרשמה מראש

פעילות קיץ חווייתית במלח הארץ

חברת "מלח הארץ" בעתלית פותחת את שעריה במהלך חופשת הקיץ ומזמינה אתכם לפעילות ייחודית לכל המשפחה:

חוויה חקלאית לכל המשפחה במחלבת "עיזה פזיזה": במושב טל שחר שליד לטרון

הנחה למשפחות מעל 10 משתתפים. המקום ממוזג, כשר למהדרין ונגיש לנכים.

סיורי משפחות בפארק נאות קדומים

לכבוד החופש הגדול, הכינו בפארק נאות קדומים שני סיורי משפחות מיוחדים, הלוקחים את המשתתפים אחורה בזמן אל ימי התנ"ך, שם ילמדו על דרכי הישרדות שימושיות - רלוונטיות עד ימינו, על ה"לונה פארק ומלונות הפאר" של פעם, על ארוחות מפנקות בסגנות תנ"כי ועוד.

במהלך הסיורים יתנסו הילדים במגוון מלאכות קדומות, יכינו כלים יעילים תוך שימוש בעצי הפארק, ישמעו סיפורים מרתקים ולאחר שהתיאבון יפתח, גם יכינו ויאכלו פיתות על הטאבון, צ'יפס מעלי צמח המלוח, גיבון גבינה בעזרת שרף של עלה תאנה, תה מצמחים שנקטפו זה הרגע ועוד.

הסיורים יתקיימו בימי חמישי במהלך הקיץ.

"סודות הים" בתערוכת הקיץ של מוזיאון גן המדע

סודות הים
סודות היםצילום:יחצ

מכון דוידסון לחינוך מדעי מציג: תערוכת "סודות הים" במוזיאון גן המדע במכון ויצמן למדע ברחובות

התערוכה מציעה מבט מעמיק אל העולם התת-ימי ואל יחסי הגומלין של בני האדם עם עולם זה. המבקרים יוכלו להיעזר באמצעים טכנולוגיים ולהיחשף לשני עולמות: המים הרדודים והמים העמוקים.

בעולם המים הרדודים ייחשפו המבקרים לחי ולצומח בחלקים החמים והמוארים של הים, ובעולם המים העמוקים יקבלו הצצה לנקיקים שעומקם מגיע עד ל-11 ק"מ. בנוסף, יוצגו בתערוכה הרי געש תת-קרקעיים, סלעים מעניינים שנחים בקרקעית הים ושרידי ספינות טרופות שלא עמדו בכוחו העצום של הים.

מרכז- תל אביב – חולון

מרחצאות חמי געש

אתר הספא והמרחצאות חמי געש פותח את הקיץ עם חידוש מרענן; בריכת מינרלים מלחים קרירה.

אתר המרחצאות חמי געש צופה לשמורת חוף השרון היפהפיה ולמרבדי הגולף של קיבוץ געש, ונמצא כ-5 דקות הליכה מן הים, 15 דקות מתל אביב, בין הרצליה לנתניה. עוד באתר – מתחם מדשאות ענק לטובת המבקרים, בית קפה חלבי ומסעדה בשרית כשרה.

iJump

מקפיץ את תל אביב פארק הטרמפולינות iJump, הפארק הכי מקפיץ בישראל, מגיע לתל אביב לחוויה בלתי נשכחת של כיף, משפחה וספורט. טרמפולינות אתגריות ממגוון סוגים, קפיצה לבריכות אייר-בג, כדורסל ועוד.

עקב הביקוש הרב מומלץ להזמין כרטיסים ליום ולשעה מראש דרך אתר האינטרנט של iJump.

לרוכשים כרטיסים בקופת הפארק- הכניסה על בסיס מקום פנוי ותיתכן המתנה עפ"י העומסים במקום.

מוזיאון הילדים בחולון

הפנינג בשעות הלילה בכל יום חמישי במהלך חודש אוגוסט. במקביל לסיורים מודרכים בכל המסלולים והתערוכות שיתקיימו במהלך כל חופשת הקיץ בחודשים יולי – אוגוסט

מוזיאון הילדים הישראלי, חולון יפתח את שעריו גם הקיץ בכל יום חמישי במהלך חודש אוגוסט החל מהשעה 18:00 ועד 23:00 בלילה, ובהתאם - גם הסיורים המודרכים במסלולים ובתערוכות יקבלו טוויסט קטן, משום שבלילה הדברים הם לא תמיד כפי שהם נראים באור יום...

המבקרים ייצאו לטיול לילי ב'יער הקסום', יגלו את עולם הרגשות ויתמודדו עם אתגרים שהלילה מזמן לנו. הילדים הגדולים והאמיצים יותר ייצאו למסע הרפתקאות מרגש במהלכו ייחטפו על ידי חייזרים בשעת לילה מאוחרת במסלול "בעקבות החייזרים", שינסה למתוח את הגבולות שבין מציאות לדמיון. וגם מסלול "המסע לתיקון ממלכת הזמן" יקבל התאמה לילית.

מסלולי הילדים המודרכים מציעים שתי אפשרויות לגילאי שנתיים וחצי עד ארבע: 'בעקבות הפרפרים' ו'טיול עם ינשול'. לילדים בגילאי 4 -6 מותאם המסלול 'המסע לתיקון ממלכת הזמן'. 'היער הקסום' מיועד לגילאי 6 - 8 ומסלול 'החייזרים', מיועד לגילאי 8 – 12.

רג'ינה" הכשרה בתחנה

במבנה ערבי עתיק ויפיפה בתל אביב שוכנת מסעדת רג'ינה, תפריט המסעדה מורכב ממאכלי עדות ומאכלים יהודיים מסורתיים עם טאץ' עכשיווי מוקפד,

מנות מפנקות המתכתבות עם הקונספט הרעיוני שעומד מאחורי המסעדה

תערוכת "דאלי בנמל" תוצג גם בחודשי הקיץ

תערוכת "דאלי בנמל" היא שילוב נדיר של תערוכה ייחודית וחוויה תרבותית לקהל, מאות יצירות מקוריות של סלבדור דאלי שיוצגו בשטח של מעל 1100 מ"ר– ציורים, פסלים, רישומים, תכשיטים וצילומים שלא הוצגו מעולם בישראל. התערוכה מאפשרת הצצה אל תוך ראשו ועולמו של אחד האמנים הבולטים בעת החדשה– אמן שהצהיר על עצמו "הסוריאליזם– זה אני".

שעת אופרה לילדים

באכסדרת האופרה הישראלית בבית האופרה - המשכן לאמנויות הבמה תל-אביב

האופרה הישרא לית, ממשיכה בפעילותה לחשיפתם של ילדים לקסם האופראי. באכסדרת האופרה .שעת אופרה לילדים בקיץ 2016 . סדרה המצליחה והאהובה שעת אופרה לילדים המיועדת לגיל הרך (3-8).

מאז נפתחה הסדרה לפני 14 שנה, נהנים הילדים ומלוויהם מ"שעת אופרה לילדים" ומתוודעים בצעדים ראשונים לעולמה המיוחד של האופרה באמצעות צפייה בהפקות אופראיות של סיפורים מרתקים בעיבודים מיוחדים לילדים בבימוי מלא, תלבושות ססגוניות בליווי פסנתר ובשירה בשפה העברית בביצוע סולני מיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית בליווי פסנתר והנחייה ובבימויה של שירית לי וייס.

עידן הקרח והדינוזאורים

חוויה לכל המשפחה: מסע בזמן לאחור, אל נופים מרתקים ומרגשים של יצורים ענק פרהיסטוריים שהיו ואינם

בהמשך להצלחה העצומה ברחבי העולם (למעלה מ-4 מיליון מבקרים), תערוכת "עידן הקרח והדינוזאורים" מגיעה הקיץ הזה לישראל: שילוב של 2 תערוכות מרהיבות, עם למעלה מ-70 דגמים משוחזרים בגודל אמתי (עד לגובה של כ-13 מ') ב-12 סצנות שונות ומתחם אינטראקטיבי מיוחד, בתוך העולם המרתק של עידן הקרח והדינוזאורים על נופיו עוצרי הנשימה.

התערוכה, בשטח של כ-30 דונם במוזיאון ארץ ישראל, משלבת בין מצוינות מדעית וטכנולוגית עם פניה המבדרות והמדהימות של האבולוציה. תערוכה המאפשרת לחוות חוויה מעבר למימדים הרגילים, בזכות השחזורים המדויקים הלוקחים את המבקרים למסע חזרה בזמן.

קיץ מהאגדות

"יריד המזרח", ליד נמל תל אביב: יריד המזרח מזמין אתכם למסע סוחף ומרתק בעולם האגדות

ובסיפורי הילדים האהובים על כולנו, ימי שלישי, 17:30- 19:00 בטריבונה (יריד המזרח, ליד נמל תל אביב).

הכניסה חופשית.

לפני כל מופע תתקיים פעילות מיוחדת לילדים החל מהשעה 17:30, בין הפעילויות המגוונת תוקם שדרת פסלים חיים ודמיות מהאגדות ביניהם: פיטר פן, כיפה אדומה, סינדרלה. כמו כן, מתחם סדנאות להורים ולילדים: הכנת חרבות ואבק פיות לפיטר פן וטינקרבל ועוד.

חומוס השעה

מנות החומוס במסעדה מעוצבות ומצליחות להפתיע באופן ההגשה שלהם ובשילובים המגוונים: למשל חומוס עם חציל קלוי, חומוס עם נתחי עוף, חומוס עם טלה טחון, חמשוקה (חומוס עם שקשוקה) ועוד.

עם זאת, למרות השם, בחומוס השעה תמצאו הרבה יותר מחומוס. התפריט מגוון. יש מנות בעלות ניחוח ביתי ומתאים, לכולם אפילו לצמחוניים וטבעונים, מאחר ומקפידים להפריד גם משטחי עבודה כך שלא יהיה חשש לזליגת חומרי גלם שאינם מן הצומח.

החל מהשעה 17:00 פותחים במקום את הפלנצ'ה ומכינים מבחר גדול של בשרים ועוד. קניון ג'י, כפר סבא.

בוא נאכל

להיט חדש לכל חובבי השווארמה- מי שלא מסתפק בשווארמה שלו בלאפה רגילה, בדוכן "בוא נאכל" בחוצות שפיים החליטו לצרף בין שני מאכלים ישראלים אהובים: השווארמה והמלאווח וכך נולדה לה לאפה מלאווח ומיד זכה להצלחה היסטרית.

היכל הקרח Ice Peaks חולון

היכל הקרח בחולון מציע לכם ליהנות בחופש הגדול מבילוי קריר ומושלם לחודשי הקיץ, עם הגרלה שווה במיוחד. במהלך החופש, תערך הגרלה, בין כל רכשי כרטיס עלייה למתחם ההחלקה לזוכים יוענקו מתנות מדהימות: קורקינט חשמלי, שובר לרכישת מלתחה בסך 1000 שקלים בקסטרו, נעלי החלקה מקצועיות, קורס החלקה מקצועי, כרטיסיית כניסות להיכל,10 פיצות משפחתיות ו-20 כניסות חינם להיכל.

מה צריך לעשות על מנת לזכות? באים להיכל הקרח של ישראל, פארק פרס חולון רוכשים כרטיס עלייה למתחם ההחלקה. ממלאים בכתב ברור את שובר ההגרלה, ומוסרים אותו ואת כרטיס העלייה לנציג ההיכל בדלפק. חלקו השני של השובר יישאר כביקורת בידכם. הגרלות יתקיימו ב02/08/2016 וב 02/09/2016. כמו כן מציע הקיץ, היכל הקרח מנוי כניסה להיכל להחלקה לא הגבלה, וסדנאות מיוחדות, להחלקה בחמישה ימים בלבד.

חירייה

אירועי הקיץ בפארק המיחזור חירייה: הצטרפו להרפתקה בעקבות משאית הזבל; בואו לגלות כיצד מייצרים מזבל אנרגיה ירוקה; בואו ליצור יצירות מחומרים בשימוש חוזר; ובואו להתרגש ולצחוק במופע קרקס קומי לכל המשפחה

צפון

בחווה החקלאית "בל עפרי" ברמת הגולן:

החווה החקלאית – תיירותית בל עפרי ברמת הגולן עורכת לכל אורך חודש אוגוסט סדנאות לילדים בסימן בציר הענבים וסיורים למבוגרים "על כוס יין" בגן הפסלים העוסק בתרבות היהודית.

בסדנאות הילדים, המשתתפים מתנסים בהכנת יין על כל השלבים החל מבציר הענבים בכרם של ענבי שירז ועד לדריכת הענבים בגת בעזרת הרגליים, בדיוק כמו פעם. בתום התהליך נאספים כולם לשתיית יין התירוש שהוכן זה עתה. בסדנה לאפיית לחם המשתתפים לומדים את כל רזי הכנת הקמח מאלומות חיטים: מסובבים את המורג על גרעיני החיטה- הדייש ומעיפים את המוץ בעזרת קלשון עץ. את הגרעינים טוחנים בעזרת אבני ריחיים ועם הקמח אופים בתנור חומר משוחזר לחם איכרים מעוטר בעשבי תיבול שלוקטו בגינת הירק.

בין הזמנים בחמת גדר

פארק המים והנופש חמת גדר ערוך ומוכן לתקופת בין הזמנים בפעילות מותאמת לציבור הדתי. שלל פעילויות לכל המשפחה: חוות תנינים וסיורי האכלה, מופע תוכים, פינת חי וליטוף, פארק מים ומגלשות ענק, פארק מתנפחים ענק ובריכות טרמו מינרליות חמות.

חדש בחמת גדר כפר אוהלים מדוגם ללינה באוהלים ממוזגים ומאובזרים, בנוסף ניתן להגיע ולהקים אוהלים אישיים במתחם ללינת קמפינג בטבע. כל זאת לצד אפשרות לנפוש במלון הבוטיק ספא וילג' עם הילדים, אפשרות שנפתחה לתקופה מוגבלת בעונת הקיץ. לטובת הנופשים, אפשרות לרכישת מזון כשר במסעדות ובמזנוני האתר.

תוכים
תוכיםצילום:יחצ

במיוחד לבין הזמנים סידורי רחצה נפרדים לנשים וגברים בשעות הערב בתאריכים הבאים, 15,16,17, 21,22,23,24 , 28,29 לאוגוסט.

רחצת נשים - 18:00-20:00, רחצת גברים 20:00-22:00

האתר ייסגר בשעה 17:00 ויפתח מחדש לקהל הדתי מהשעה 18:00.

בחודש אוגוסט שעות הפתיחה , בימים א- ד' 8:30 – 17:00. בימים חמישי בין השעות 08:30-22:00.

מבלים בחרמון

סיורים מודרכים לפסגת החרמון, מורשת, תוכן חינוכי, טבע ונופים מרהיבים, לצד נסיעה ברכבל המבקרים לפסגת ההר, מזחלות אקסטרים, נסיעה עצמית בקרטינג במסלולי הגלישה ומדרון משופע לגלישה באבובי קיץ – חדש.

כמו בכל אתרי הסקי באירופה גם בחרמון מתכננים לכם "הר" של אטרקציות קיץ.

מבלים בלילה בצוק מנרה:

בקיץ יפעל האתר במועדים מסוימים גם בלילה.

אז מה מחכה לכם בצוק מנרה? נסיעה ברכבל הארוך במדינה שלכבוד הקיץ שודרג בפתחים דקורטיביים לאיוורור, גלישה מהנה במגלשות ההרים ששודרגו בממטרות לצינון החום, טרמפולינה באנג'י וקומזיץ מהנה בתחנה העליונה בגובה 900 מ', שכל עמק החולה, הרי הגולן והחרמון פורסים ממעל. עמודי הרכבל מוארים וזוהי חוויה לילית מיוחדת.

יש מים יש קייקים

בקייקי כפר בלום, מומלץ לבקר בימי הקיץ החמים, מי הירדן מרעננים ומצננים. חווית שייט לצד פארק חבלים אומגה למים, קולנוע תלת מימד ומתחם קמפינג. גם הקטנטנים נהנים באוגוסט שייט קטנטנים הורה וילד מגיל שנתיים. אל תוותרו על החוויה.

עששיות בראש הנקרה

לרגל הקיץ יתקיימו באתר התיירות ראש הנקרה סיורי עששיות , סיורים מודרכים ביום וכל זאת באתר הטבע היפה בארץ מול הים הפתוח ותפריט הקיץ המרענן של מסעדת השף "הצוק"

קיץ בקניון נחמיה

קניון נחמיה מפיק פעילויות ללקוחותיו ולמטיילים הרבים שיצפינו לגליל. לרגל סיום החופש הגדול יתקיים מרתון מהסרטים. הקרנת סרטי ילדים מדובבים (הכניסה חופשית).

ימים סגורים למגזר החרדי ב"אינדי פארק"- אתר שייט ואטרקציות לכל הגילאים

אינדי פארק
אינדי פארקצילום:גרוס

שייט בסאפ יחיד או קבוצתי, קאנו אינדיאני, סירות פדלים, קיאקים, ועוד מגוון חוויות על גדות הירדן בכרטיס הכל כלול.

יומיים: חמישי- י"ד באב 18.8.16, רביעי- כ' באב, 24.8.16

באתר ניתן לשוט בכלים שונים: סירות פדלים, קאנו אינדיאני, קיאקים, רפסודה וכדומה. השייט מתאים לכל המשפחה.

בנוסף, ב"אינדי פארק" מתקיימת פעילות אתגרית: אומגה, פארק חבלים, קיר טיפוס אתגרי בגובה של 6 מטרים וסדנאות מחזור ויצירה מבית 'אצטרובלים': סדנאות בחומרי טבע, סדנת קרטון, סדנת במבוק, פינות של ג'ימבורי, מתנפח אינדיאני, אומגה, חץ וקשת עם קליעה למטרה, פינת איפור ונוצות ועוד.

הכרטיס כולל שימוש חופשי בכל מתקני הפארק וכן שייט של שעה.

ה'אינדי פארק' ממוקם במפגש התעלות בירדן בסמוך למושבה יסוד המעלה.

ההגעה מכביש 90 - ראש פינה קריית שמונה. בצומת הכניסה לשמורת החולה פונים ימינה ומשם ממשיכים לפי השילוט וההכוונה לדרך נוחה עד לרחבת החנייה שבכניסה לפארק.

"לצה"ל הרבה אבות, אבל רק סבא אחד – "השומר".

כך אמר בן גוריון על ארגון "השומר" - ארגון השמירה העברי הראשון בארץ, שהוקם תחילה ב 1907 כארגון חשאי בשם "בר-גיורא". מטרותיו של ארגון "השומר" היו: עבודה עברית ושמירה עברית.

מוזיאון בית "השומר" בקיבוץ כפר גלעדי, מספר את תולדות הארגון והאנשים מעוררי ההשראה שפעלו בו. אתם מוזמנים לחוות את תקופת העלייה השנייה ואת מעללי חברי "השומר" בביקור במוזיאון, המשלב קטעי יומנים, סרטים ותצוגה מרגשת.

טבריה קורצת לתיירים: אירועי קיץ ללא תשלום

אירועים ואתרים עם הנחות לאורחי המלונות, במגוון אתרי בילוי, בין היתר:

אירועי מוסיקה- מידי יום חמישי, בין 19:00-22:00, ברחבת מדיד המים). כניסה חינם.

סיורים רגליים בסמטאות העיר טבריה, ללא תשלום: 'סיפורים בניחוח טברייני'- מידי שישי ב- 10:00 בבוקר, וסיורי: 'טבריה בעקבות נשים וניסים', שבתות ב- 11:00 בבוקר. המסלולים נגישים לנכים.

'פשפשוק'- מידי חמישי, שוק פשפשים עם דוכני אמנות ויצירה מהארץ ומהעולם ודוכני אוכל, במתחם השוק העירוני בין 10:00-17:00.

עיריית מעלות תרשיחא משיקה:

PASSPORT ארצ מעלות תרשיחא

חוברת דיגיטלית ובה תוכן ומידע רב על מסלולים תיירותיים במגוון נושאים ולקהלי יעד שונים

המסלול הרומנטי: סמטאות תרשיחא, אגם מונפורט לעת ערב, בית שוקולד ועוד

מסלול הקולינריה: עשרות מסעדות, בתי קפה, חומוסיות ועוד

מסלול האקסטרים: ספורט אתגרי, מסלול אופניים, חוות סוסים ועוד. בימים אלה מקודמת תכנית להקמת פארק אקסטרים באגם מונפורט שיהיה הגדול והמשוכלל ביותר בארץ

מסלול האמנות: היכל התרבות, מרכז אמנויות וגלריה, ביה"ס למוסיקה ועוד

מסלול הילדים: נחל כזיב, משחקיית אגם מונפורט ועוד

מסלול היסטורי: מבצר מונפורט, בית המושל בתרשיחא ועוד ומסלולים נוספים

פארק מים -טבריה

פארק חדש המציע חוויית נופש ה'כל כלול' מרגשת ומפתיעה שבה כל הפינוקים כבר כלולים במחיר: 3 מגלשות מים חדישות ומדהימות, ארוחות מפנקות, שתייה חופשית, מתקני ספא, מועדון ילדים ונוער ועוד המון חוויות מפתיעות.

בעיר ישנם אטרציות מגוונות כגון: "חדר החידות של הרמב"ם במרכז מורשת רמב"ם, סיורים בעקבות שלושת הדתות, אתרים ארכיאולוגים ועוד.

מסלול רכיבת אופניים בשביל סובב כינרת

כחלק מפרויקט 'שביל סובב כינרת' של רשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת, שנועד ליצור נגישות מלאה לכל חופי הכינרת, באמצעות שביל החובק את האגם הלאומי ומציע נופים ופינות חמד נסתרות ובכך להחזיר את הכינרת לציבור ואת הציבור אל הכינרת, ברשות הכינרת פיתחו גם שבילים מיוחדים לרכיבת אופניים.

המלצות לטיולים בנחלים ובאזור הכינרת -באתר- "זורמים לכינרת" של רשות הכינרת

פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת

כבר 28 שנה מתקיים בצפת פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי עם עשרות הרכבים ואמנים מהארץ ומהעולם ועם עשרות אלפי מבקרים שממלאים את הבמות ברחבי העיר העתיקה –

לאחר הפסטיבל ייפתח בעיר גם השנה הפרויקט הבינלאומי של כיתות האמן ומופעי התלמידים מכל העולם (21-25.8), בהנחייתם של גדולי נגני מוסיקת הנשמה היהודית ומרצים בעלי שם מרחבי העולם, כאשר השנה צפויים להשתתף אמנים מיוחדים מהארץ ומהעולם. במהלך ימי הפרויקט יתקיימו מופעים מיוחדים לקהל הרחב.

חוות הנופש ורד הגליל

בלב הגליל על גבעה הצופה לכנרת, אל מול הרי הגולן והגליל, ממוקמת חוות הנופש ורד הגליל.

החווה מציעה שילוב אופטימאלי של נופש לכל המשפחה עם לינה ברמה גבוהה, יחד עם חוות סוסים המציעה מגוון טיולים לרוכבים מתחילים ולרוכבים מנוסים ומתחם ספא "קרוב לטבע" .בחוות ורד הגליל 30 בתי נופש קסומים מעץ ואבן בזלת מקומית המתאימים לזוגות ולמשפחות, מאובזרים, מרווחים .

פסטיבל בין הכרמים

בין היישובים הכפריים המציעים אירוח משובח, בין הכרמים הרבים עם ניחוח הבציר, הנופים עוצרי הנשימה וכמובן פסטיבל בין הכרמים אותו מארגנת המועצה האזורית מרום הגליל זו השנה העשירית ובו משתתפים מדי שנה אלפים רבים בפעילויות השונות ברחבי האזור.

עמק המעיינות

לישון עם קנגורו וקואלה:

סיורים ליליים ולינת שטח - הצצה לחיי הלילה של חיות אוסטרליות מיוחדות ביולי-אוגוסט בגן גורו הפארק האוסטרלי של "חויות ניר דוד"

לישון עם קנגורו
לישון עם קנגורוצילום:בועז ליברמן

רק בחופש הגדול: גן גורו הפארק האוסטרלי החוגג השנה 20 שנות פעילות, מזמין אתכם לסיור לילי המאפשר הצצה אל מגוון התנהגויות ופעילויות לילה של בעלי החיים האוסטרליים, הפעילים בשעות הקרירות והנעימות של הערב. בתום הסיור נשב סביב המדורה לקומזיץ עם כיבוד קל (תפוחי אדמה שנצלו במדורה, תה ואבטיח) וסיפורים אל תוך הלילה. לסיום היום נפרוש לשינה באוהלים.

לינות השטח מתקיימות בימים ג', ה' במחיר 130 ₪ לאדם (מגיל 2 ומעלה).

נהריים בגשר- מייצרים חזון ופעילות בבית הילדים המשוחזר.

במקום בו התיישבו ופעלו אנשי חזון נדירים, בפינת נוף חבויה מן העין, תוכלו לחוות דברים בלתי רגילים.

אנו מזמינים אתכם ואת משפחתכם לסיור היסטורי ממוזג (ברובו הגדול), מעניין, ובעיקר חוויתי.

פסטיבל קיץ עולמי בקרית מוצקין

במהלך חודשי הקיץ, יתקיים בטיילת האמפיפארק בקרית מוצקין פסטיבל קיץ עולמי - מדי יום שלישי יתקיימו לסירוגין מגוון רחב של פסטיבלי עמים: אמריקה, צרפת, יוון , איטליה,קובה וישראל.

במהלך כל פסטיבל יהנו המבקרים ממופעי רחוב, מוסיקה חיה ומגוון דוכני מזון ברוח המדינה המציגה.

משתה האבירים בעכו העתיקה

בחדר האוכל הצלבני אשר במצודה ההוספיטלארית, יתקיים משתה כיד המלך, עם טעמים מסורתיים ברוח ימי הביניים. ארוחה בשרית עם גביעי יין ובירה. הארוחה תוגש על ידי מלצרים מזמרים לבושים בבגדים ססגוניים ברוח התקופה.

הכניסה למשתה דרך הגן הקסום. בדרך אל האולמות, תחנה נוספת :גרנד מוניר: רחוב האומנים שם נפגוש את המוכרים והיוצרים בדוכנים. חנויות ושוק אמנים מהתקופה הצלבנית: נפחות פלדה, נפחות זכוכית,קדרות, אריגה, ריקמה, רציעת עור, קליעת סלים, ייצור בשמים ושמנים ועוד. לאחר מכן , נפגוש גם בקבצנים, מגדת עתידות ועוד מאנשי הרחוב הצלבני.

במשתה עצמו: המלך ריצ'ארד לב ארי ורעייתו ברנגריה, יקבלו את פני הבאים לנשף ההכתרה.

הארוחה תהיה מלווה בנגינה, בשירה וריקודים. ליצנים, להטוטי אש ויין.

בסוף הארוחה, בהיפודרום, יתקיימו קרבות של אבירים על הקרקע ועל סוסים שעברו אימון אצל מיטב מאמני קרבות הסוסים באירופה. הקהל יהיה שותף לחוויה וייקח בה חלק, ניתן יהיה לעודד אבירים באמצעים שונים

אתרי התיירות בעמק יזרעאל, יקנעם ומגידו

פעילות קיץ בדבורת התבור | הרפתקאות הדבש |שדמות דבורה

מרכז מבקרים דבורת התבור בשדמות דבורה יקיים במהלך הקיץ פעילות מהנה למשפחות .

מוזיאון העמק | קיבוץ יפעת

"כשסבא וסבתא היו ילדים" באוגוסט הזה סבים ונכדים, הורים וילדים מבלים ונהנים במוזאון העמק . בתוכנית פעילות יצירה, התחפשות בבגדי חלוצים, עבודה בנגריית חלוצים, כביסה בפיילה ופעילות מים, ג'ונדיר העמק, סיור במוזיאון בהזמנה מראש בלבד (מ- 10 אנשים ומעלה).

מרכז הבקרים של תנובה | אלון תבור

תנובה מזמינה אתכם למרכז המבקרים באלון תבור למסע רב חושי בעקבות גלגוליה של טיפת חלב מהרפת ועד למעדן. חמש התחנות במסע: תצפית אל נקודת קבלת החלב, מיצג פרות מזמרות, צפייה אל אולם הייצור בזמן אמת, מסע בסימולטור וטעימות מתנובתנו.

פעילות של מים, קרקס וחקלאות בקרקס החקלאי | מושב היוגב

אטרקצית מים בקרקס החקלאי בעמק יזרעאל. בואו ליהנות מריצה בין הממטרות ומתנפחי מים לכל הגילאים, בנוסף מגוון סדנאות קרקס ופעילויות בגינות ירק אורגניות (90% מהפעילויות בצל עם מערפילים). אווירה של חופש, טבע, אתגר וחיבור במקום אחד.

מרכז המבקרים "החצר הגדולה" | קיבוץ מרחביה

"החצר הגדולה במרחביה" הוא מרכז מבקרים המציג (בדרך של פאנלים צבעוניים, תמונות, מודלים, סרט הדרכה, אתר אינטרנט והסברים בעברית, אנגלית וגרמנית )- שלל סיפורים הקשורים למקום:

פונדק התבור | קיבוץ דברת

בחדר האוכל המרווח והממוזג אנו מארחים קבוצות לארוחות בוקר וצהריים. ארוחות ארוזות וכריכים לקבוצות במגוון תפריטים ותקציבים, כמו כן שירותי הסעדה למפעלים, מוסדות וארגונים. רישיון יצרן מטעם משרד הבריאות. כשר.

שעות פתיחה : בכל יום מ- 11:00 - 15:00

קיץ מתובל לילדים ולכל המשפחה | חוות דרך התבלינים | בית לחם הגלילית

מגוון פעילויות חווייתיות לילדים במהלך הקיץ : פעילויות יצירה, סדנאות בישול לילדים, סיורים בשדות התבלינים ועוד....

ברווזים בכפר | כפר ברוך

בואו לחוות ולהכיר את בעלי הכנף המתוקים והמרתקים - הברווזים. סיורים וסיפורים

טיולי סגווי וטיולי ריינג'רים עם רוה אתגרים | בית לחם הגלילית

סגווי שטח- חדש. בואו ליהנות מחוויה חדשה יוצאת דופן ולא שגרתית אשר תשדרג לכם את יום

קיץ במוזיאון וילפריד | קיבוץ הזורע

מוזיאון וילפריד מזמין את הקהל הרחב ל-3 תערוכות לכל המשפחה:

"על דרקונים, סמוראים ודים סאם" ראובן קופרמן | "משחקי צלליות" תיאטרון הצלליות הסיני |

"מיתולוגיה עכשיו" רפי מינץ.

קיץ מסתורי בכפר קדם

בקיץ הקרוב נגלה בכפר קדם את המסתורין שבחיי היהודים בגליל לפני 2,000 שנה.

במהלך הפעילות נעבור בשערים השונים של הכפר (צאן ודגן), נחלוב, נגזוז, נטווה,

נטחן זרעי חיטה ונאפה לחמינו על גבי הקימורית, אך יש לשים לב לרמזים. בכל שער

יינתנו רמזים אשר יובילו למציאת מטמון סודי....

סיום הפעילות ברכיבה משעשעת על גבי חמורים.

קטופותי קטיף עצמי, חוויה חקלאית | בית לחם הגלילית

בשדות מושב בית לחם הגלילית (ליד חוות התבלינים) נמצא מתחם קטיף עצמי המאפשר למבקריו חוויית קטיף עצמי וטעימות של פירות, ירקות, תבלינים ופרחים, אותם ניתן לקטוף לפי העונה בה הם מבשילים.

דרום

פסטיבל 'בית גוברין'

הקהל הרחב מוזמן ליהנות משפע של פעילויות, אטרקציות, טיולים, סיורים, קולינריה ועוד

כל הפעילויות והאטרקציות שיתקיימו במסגרת הפסטיבל, מתאימות לילדים, מבוגרים, צעירים וכמובן לכל המשפחה. מהפעילויות ללא תשלום אך בהרשמה מראש וחלקן בתשלום דמי כניסה. עוד במסגרת הפסטיבל, ייהנו המשתתפים מהנחות שונות שיינתנו בכל בית עסק, מומלץ להתעדכן באתר או בעמוד הפייסבוק של 'תיירות שפלת יהודה'

פסטיבל 'בית גוברין 2016', יתקיים בין התאריכים 18.8.2016 ועד 27.8.2016.

חוויה קיבוצית מתוקה ביד מרדכי

קיבוץ יד מרדכי מזמין אתכם לביקור חווייתי בקיבוץ, לחקור ולטעום משלל האטרקציות המתוקות והמהנות שיש בקיבוץ. בין האטרקציות: פעילות בבית הדבורה והדבש, נסיעה חווייתית בטרקטור, ביקור בבית האוסף "קיבוץ של פעם" ובאתר שחזור הקרב המחודש בקיבוץ.

בין התאריכים 21-31/8 – כניסה לסבא וסבתא בחצי מחיר

לונדע - מוזיאון הילדים של באר שבע

לונדע
לונדעצילום:קובי פינקלר

מוזיאון חדשני בקונספט ייחודי, שמעודד למידה חווייתית באמצעות משחקים מקוריים ואינטראקטיביים, התנסות וחישה הוא הבילוי האולטימטיבי לילדים והורים. לונדע- מוזיאון הילדים של באר שבע מספק מרחב עצום של למידה חוויתית, רכישת ידע דרך סקרנות טבעית, כייף והנאה, ומבטיח שעות של בילוי משפחתי. זהו המוזיאון הראשון בארץ, בו המתחמים הם רב-גילאיים ותוכננו במטרה לספק עניין משותף למשפחות שלמות יחד, על מנעד הגילאים הרחב של ילדיהן.

לילות קיץ בצפון הנגב

עמותת התיירות שקמה בשור,

שבועיים של מופעי קיץ וסיורי שקיעה בצפון הנגב. לקראת סיומו של החופש הגדול, מציע האזור מגוון פעילויות ומופעים לכל המשפחה הלילות בצפון הנגב מתאפיינים במזג אוויר נעים, ללא הלחות האופיינית באזורים אחרים בשילוב של פעילויות לכל המשפחה, יספקו חוויה נעימה לסיומו של החופש הגדול.מחירי הכרטיסים נוחים ומותאמים לכל כיס ונעים וחלקם אף ללא תשלום.בנוסף מוצעות חבילות לינה במחירים מזמינים , המשלבים לינה באחד מאתרי הלינה הכפרית באזור וכרטיסים למופעים.כל זאת לצד סיורי שקיעה, טיולי אופניים, סיורים חקלאיים ,מסעדות ואטרקציות ופעילויות באזור.

הפנינג לכל המשפחה

23.8 מתחם מועצה אזורית שדות נגב, החל מהשעה 16:30

אחר הצהרים של כיף לכל המשפחה-החל מהשעה 16:30 בהיכל התרבות של שדות נגב תתקיים הצגה: "מעלה קרחות" ( ההצגה חינם אולם יש לשריין מקומות באתר: sdotnegev.smarticket.co.il)

מתקני שעשועים, מתנפחים לילדים, מופע קרקס קווקזי, דוכני מזון ועוד הפתעות

מופע שירה של " ניצני שדות נגב" ולאחריו בשעה 19:30מופע של " מיכל הקטנה"

הכניסה חופשית

יער של חוויות -מרכז גו אלון יער להב

יום חמישי 25.8 16:00-20:30 הכניסה חופשית.

הפנינג מקסים לכל המשפחה עם שפע של פעילויות- מספר סיפורים, שוק בדואי, שחקנים והפעלות, סיור גששות בדואי ועוד.בשעה 19:00 יתקיים מופע המרכזי:אדון שוקו – שירי אריק איינשטיין לכל המשפחה . האירוע בסיוע קרן קיימת לישראל

סיורי שקיעה וסיורים ליליים

בחצר של אורה- כפר מימון

א-ו בתיאום והרשמה 9941285- 08 4234833- 054 סגור בשבת.
בשעות הערב והלילה סיור רומנטי לאור פנסים בבוסתן סיור ייחודי מודרך בבוסתן עם 120 עצי פרי

שביל הסלט – סיור לילה קלאסי
מושב תלמי יוסף-כל יום בתיאום מראש
"שביל הסלט" מזמין אתכם לחוויה חקלאית לילית בלתי נשכחת בין יבולי חבל הבשור.במהלך הסיור נלמד נטעם ונקטוף הישר מהשתיל לפה. הסיור יודרך בצורה חווייתית ע"י צוות שביל הסלט בהנחיית האגרונום אורי אלון.

סיורי שקיעה וגבינות במחלבת צאלה

ימי חמישי 18.8, 25.8 , מחלבת צאלה -משק צאן (בצמוד למושב עין הבשור)

חוות בודדים ובה מחלבת בוטיק לייצור .בשעה 18:00 יצא סיור שקיעה מודרך הכולל את סיפור המקום, סיור לדיר הכבשים וטעימת גבינות. ניתן להזמין מראש גם ארוחת ערב חלבית לאור השקיעה.

אופקים

מאפיית מלא היא מאפיית בוטיק קטנה שהוקמה לאחרונה באופקים על ידי זוג צעיר.
במאפייה לחמים המיוצרים במקום בעבודת יד, מקמח,מים ומלח בלבד. הלחמים נאפים מקמחים מלאים-כוסמין, שיפון וחיטה מלא. הלחמים זוכים לטעמם העמוק מן ההתפחות הארוכות ומן המחמצת (שאור). מאפיית מלא. פשוט לחם.

גבורי ישראל 1448 אופקים.

פארק תמנע

סיור בפארק, צפייה בסרט אור קולי המספר את סיפור כריית הנחושת בעת העתיקה וחווית כוכבים ומשאלות.
> תיירות אליפז עורכים סיור חקלאי מודרך ובמהלכו מגיעים לדיונה ומפריחים עפיפונים.
>
> סיור בבריכות המלח בהן מתקיימת מושבה של פלמינגו.

> בקיבוץ לוטן: פעילות מושלמת למשפחות וקבוצות חברים. משחק דומה לגולף, אך במקום מקלות וגומות – פריזבי וסלים

> חדש בערבה: "כפר מנותק רשת" בקיבוץ קטורה. חשיפה לעולם אחר, שקשה לנו בכלל לדמיין – עולם ללא חשמל ומים, בו מקור האנרגיה היחיד מגיע... מהשמש

> בקיבוץ יהל מתקיים מפגש צילום למתחילים וגם לצלמי הסמארטפון. היכרות עם הנוף המדברי וכלים לצילום מדבר.

> בקיבוץ נאות סמדר מתקיים סיור חקלאי להיכרות עם הגידולים האורגניים. ביקור וטעימות ביקב ובמגבנה.

חאן השיירות:

חאן השיירות ממוקם על דרך הבשמים הנבטית ונקרא על שם שיירות הגמלים והסוחרים הנבטים שעברו לאורכה לפני אלפיים שנים. החאן ממוקם כ- 5 ק"מ דרומית לשדה בוקר, מוקף בנוף מדברי קסום ושופע פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה.

החאן הוקם בשנת 1999 במטרה לארח משפחות, קבוצות ומטיילים אשר רוצים ליהנות מחוויית אירוח אותנטי המשלבת טבע ומדבר.

קיץ בצריף בן-גוריון

צריף בן-גוריון משמש כמקום עצירה אידיאלי לביקור משפחתי בדרך לחופשה באילת – אטרקציה המשלבת גם פעילות מהנה לכל המשפחה וגם מקום ערכי החושף את הילדים אל חייו של ראש הממשלה הראשון השזורים יחד עם קום המדינה וימיה הראשונים.

בימים ראשון וחמישי, יקיימו בצריף הדרכה ללא תשלום, העוברת בין חדרי הצריף השונים וכוללת סיפורים מרתקים ואנקדוטות מחייו הסוערים. ההדרכה, המתקיימת בשעה 12:30, מעשירה מאוד את חווית הביקור ומרתקת לכל גיל.

עיר החופש הנצחית – פעילויות הקיץ באילת

אילת היא עיר הנופש המועדפת על המשפחות הישראליות. העיר התחדשה לאחרונה במגוון פעילויות ואפשרויות בילוי לכל המשפחה: לטפס על קירות, לרדת בסנפלינג, לעלות מדרגות אל השמיים ולחזור למטה למסלול הקארטינג בפארק האתגרים TOP94. המצפה התת-ימי התחדש במתחם כרישים מרתק ובו בריכת כרישים עם עשרות מינים של דגים גדולים וקטנים, צבעוניים ומרתקים. שלוש פעמים בשבוע העיר מוארת במתחם המזרקה המוסיקלית, למופע מרהיב של אורות, התפרצויות של מים צבעוניים ושירים שמחים.

מי שרוצה לראות קצת "טבע בעיניים" כדאי לקפוץ לפארק הצפרות המהווה בית גידול והאכלה למגוון רחב של עופות שעוברים מעל אילת, בדרכם ליבשות אירופה ואפריקה. חוות הגמלים התחדשה גם היא בריינג'רים נוצצים שמטפסים ויורדים בכל תוואי דרך בנחל שלמה המרהיב. עבור המשפחות שמחפשות מקום מקורר לבלות בו כמה שעות כדאי לבדוק את רחבת ההחלקה בקניון האייסמול, ואת מתחם המשחקים הענק לילדים, עם קולנוע 7DMAX והג'ימבורי.

מה קונים הלילה באילת ?

מתחם הגלריה לאמנות והמוזיאון קיבל חיזוק מפתיע: שוק לילה שמתקיים כבר כמעט חודשיים, בכל שלישי בלילה. דוכני בגדים, תכשיטים, עבודות יד ייחודיות, חפצי אמנות וגם מוזיקה. עשרות מעצבים אמנים ויוצרים מגיעים למכור כשהם מלווים במוזיקה והשוק הופך לחגיגה צעירה וצבעונית.

מי מאתנו לא אוהב לטייל בשווקים השונים בארץ בעולם, ליהנות ולהתרשם, להסתובב ובסוף גם למצוא מציאות מיוחדות? עכשיו לא צריך לנסוע רחוק, השוק הלילי החדש טומן בתוכו הפתעות רבות. ממש ליד המזרקה המוזיקלית (שגם פועלת באותו ערב, לשני מופעים) אפשר למצוא לא רק ילדים שמחפשים פוקימונים. את השוק הלילי החדש מפעיל תאגיד התיירות העירוני במתחם הגלריה לאמנות (רחבת המוזיאון) והוא מושך אליו עשרות אמנים ויוצרים שמציגים ומוכרים יצירות נהדרות. בפינות המתחם נגני רחוב מנעימים את זמנם של הבאים בשעריו, ומסביב פינות ישיבה. בין סיבוב לדוכן אפשר לאסוף ולרכוש ספרים, מוצרי זכוכית, עציצים ופרחים, נעליים בעבודת יד, חולצות מודפסות, עבודות ויטראז', חפצי נוי מקרמיקה, תכשיטים, חרוזים, רקמה, צריבה על עץ, נחושת ועור ועוד שלל מציאות.

השוק פתוח בכל שלישי, 20:00-23:00, רח' יותם (רחבת המוזיאון, מול מרכז התיירות), עד אוקטובר