השופט דוד רוזן
השופט דוד רוזןפלאש 90

שרת המשפטים איילת שקד הודיעה היום (שישי) על מינויו של השופט דוד רוזן לתפקיד נציב הביקורת על מייצגי המדינה בערכאות.

ההחלטה קיבלה את הסכמת השר לביטחון פנים גלעד ארדן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ונעשתה לאחר התייעצות עם נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור. זאת, כנדרש על פי החוק החדש שאושר בכנסת שבוע שעבר.

רוזן (66) מכהן כשופט בית המשפט המחוזי בתל אביב החל משנת 2004. בעשור לפני כן כיהן כשופט בית שלום. עד לכהונת השפיטה שימש רוזן כפרקליט מחוז מרכז בצה"ל, כסנגור הצבאי הראשי וכראש המחלקה המשפטית בנציבות קבילות החיילים.

רוזן בוגר תואר במשפטים מאוניברסיטת תל אביב, ובוגר תואר בכלכלה וסטטיסטיקה מהאוניברסיטה העברית.

שרת המשפטים שקד מסרה "אני גאה במינויו של השופט דוד רוזן לתפקיד. עובדי פרקליטות המדינה עושים עבודה קשה למען המדינה ולמען הוצאת הצדק לאור. עם זאת, אין גוף שאינו זקוק לביקורת בונה שתשדרג את עבודתו עוד יותר''.

לדבריה עמדותיו של השופט רוזן יזכו למשקל ציבורי רב ויהנו מאמון הן של הציבור הרחב והן של הפרקליטות והמשטרה. ''אני מודה לנציבה הקודמת, הילה גרסטל, שפעלה מתוך מקצועיות ומסירות, ואני מאחלת לשופט רוזן הצלחה רבה בעבודתו".

מנכ״ל הפורום המשפטי למען ישראל, נחי אייל, בירך על מינוי השופט דוד רוזן לנציב הביקורת על הפרקליטות. ״נציבות הביקורת זקוקה בימים אלו ליד מכוונת ובוטחת שתדע לפעול באחריות וללא חשש כפי שכבר הוכיח השופט רוזן בעבודתו השיפוטית בשנים האחרונות", אמר אייל.

''כמי שפעלו להקמת גוף הביקורת נמשיך לפעול על מנת לתקן את חוק הנציבות בכדי לאפשר לשופט רוזן את הסמכויות הנדרשות כדי שיוכל לפעול ללא מורא במילוי תפקידו. אנו תקוה כי ועד הפרקליטים יסייע אף הוא לנציב החדש במשימתו״, הוסיף.