חדר לידה. אילוסטרציה
חדר לידה. אילוסטרציהפלאש 90

לבית המשפט הוגשה תביעה נגד בית החולים שערי צדק בירושלים על ידי אישה חרדית שנכנסה להיריון למרות שרופאיה קשרו לה את החצוצרות.

בתביעה אותה הגישו עוה"ד דוד פייל ועדי אברג'יל נטען כי האישה, אם לשישה ילדים שנולדו כולם בניתוח קיסרי, התבשרה ע"י רופאיה כי היריון נוסף יעמיד אותה בסכנת חיים, ועל כן הומלץ לה לעבור הליך רפואי של קשירת חצוצרות בחלק מהניתוח הקיסרי האחרון שתבצע.

האישה הסכימה לביצוע הפרוצדורה, אך בדיקה שנערכה מיד לאחר הניתוח העלתה ממצאים מחשידים,
אליהם, כך נטען בתביעה, לא התייחסו הרופאים, ולא יידעו את האישה. בדיעבד, הסתבר שהחצוצרה השמאלית כלל לא נקשרה.

לימים, החלו האישה ובעלה, שרצו בהגדלת המשפחה, בתהליך קבלה כמשפחת אומנה, במטרה לאמץ ילד. אך לאחר מספר שבועות חשה האישה שהיא בהיריון, ובבדיקה ביתית נמצא כי אכן כך הוא המצב.
האישה מיהרה ופנתה אל הרופא שערך את קשירת החצוצרות וזה התרה בה להפסיק את ההיריון לאלתר, מפני שהדבר מעמיד אותה בסכנת חיים.

כך מצאה את עצמה האישה החרדית מול דילמה קשה מנשוא: לערוך הפלה, ולמעשה לרצוח את פרי בטנה, על פי אמונתה הדתית – או להמשיך בהיריון ולהעמיד את עצמה בסכנת חיים.

האישה בחרה להמשיך את ההיריון, אך כעבור מספר שבועות, נפטר העובר שבבטנה והיא נאלצה לעבור הפלה.

לדברי עוה"ד פייל, לאחר ההפלה סבלה האישה מדיכאון קשה, והחלה מטופלת בתרופות פסיכיאטריות.
בנוסף, היא החלה ליטול גלולות על מנת למנוע את כניסתה המחודשת להיריון, וסבלה מתופעות לוואי קשות. בשל ההיריון, הפסיקו בני הזוג את תהליך הקבלה כמשפחת אומנה – מצב שהוסיף על תסכולה הרב של המשפחה.

לדברי מומחים רפואיים שבדקו את האישה מטעם התביעה, היא תצטרך לעבור פרוצדורה ניתוחית מתקנת, על מנת לקשור את החצוצרה – פרוצדורה הכרוכה בסבל נוסף ובסיכון בריאותי.

משערי צדק נמסר בתגובה: "נלמד את התביעה ונגיב בבית המשפט".