Black Lives Matter protest with Palestinian flag
Black Lives Matter protest with Palestinian flagReuters

איגוד של מאות כנסיות של אזרחים שחורים במדינת מיזורי גינה את מצע תנועת השחורים הקיצונית של ארה"ב, Black Lives Matter, שמאשים את ישראל ברצח עם ומכנה אותה "מדינת אפרטהייד".

בהודעה שפורסמה ביום ראשון בעיתון Post-Dispatch של סנט לואיס, הודיע ההגמון לורנס ווטן כי לתנועת Black Lives Matter יש אמנם "תפקיד חיוני" במאבק נגד אלימות גזענית של המשטרה, אבל לא היה מקום להאשמות שהטיחה בישראל.

"ועד המנהיגות האקומנית של מיזורי" (Ecumenical Leadership Council of Missouri) הודיע כי הוא "דוחה ללא היסוס כל רעיון או אמירה לפיהן ישראל פועלת כמדינת אפרטהייד", כתב ווטן. "אנו מחבקים את אחינו היהודים באמריקה ומכבדים את ישראל כמדינה יהודית. אמריקאיים יהודים עבדו לצד אמריקאים אפריקניים בתקופת המאבק על זכויות האזרח, בזמן שאחרים סירבו לתת לנו שירות בדלפקים, ועשו דברים גרועים מזה".

ווטן הזכיר את שמותיהם של שני יהודים – מייקל שוורנר ואנדרו גודמן – שנרצחו בעת שפעלו למען זכויות השחורים במיסיסיפי, ב-1964. "איננו יכולים לשכוח את הקרבתם האצילית", כתב ווטן. "גם Black Lives Matter לא אמור לשכוח אותה".

סוכנות הידיעות JTA דיווחה כי להודעה קדמה פגישה בין הנהגת הוועד לבין הארגון היהודי JCRC של סנט לואיס. היהודים הסבו את תשומת לבם של השחורים למצע הקיצוני של תנועת השחורים החדשה, שצצה עקב מקרים מפורסמים בהם שוטרים ירו למוות באזרחים שחורים. בצעדות של התנועה הושמעו קריאות לרצוח שוטרים.