אי המטמון
אי המטמוןצילום: כפיר בלוטין

כששומעים את המילים הצגות לילדים מיד עולה בראש המחשבה "נו עוד שעה של ביזבוז כסף וזמן להורים, רעש של תינוקות ועוד". תודו כך, לא?

אבל מיד שכשנכנסים לתוככי מרחבי ההצגות של תיאטרון הילדים והנוער הראשון שהוקם בישראל בידי ארנה פורת, מבינים שהגעתם למשהו אחר לחלוטין.

ראשית, האולם המכובד. שנית, ההשקעה המיטבית בתפאורה, במוסיקה, בתלבושת ובמשחק.

שתי הצגות חדשות עולות בימים אלו על קרשי הבמה. שרלוק הולמס ואי המטמון. איכותיות, מושקעות ולא נופלות במאום מהצגות למבוגרים.

אי המטמון

כשרוברט לואיס סטיבנסון, כתב את המחזה אי המטמון הוא לא האמין שיגיע לכאלו פסגות.

עכשיו נטל אפרים סידון את המחזה, עיבד אותו לעברית ולשפת הילדים והנערים והרי לכם מחזה משובח.

ג'ים הוא בנה של בעלת פונדק באנגליה, ומבלה את זמנו עם חבריו, ג'ני וטוני. יום אחד מגיע לפונדק ימאי מוזר שקורא לעצמו "הקפטן",רטייה על עינו ותיבת ברזל נעולה בידו. כשהאורח המפחיד מת בפתאומיות, מגלים ג'ים וחבריו שבתיבה חבויה מפה מסתורית המרמזת על מיקומו של אוצר.

החברים, שמבינים שהאוצר הוא ההזדמנות לעזור לאמו החולה של ג'ים, ולחלץ את עצמם מחיי העוני, מחליטים למצוא אותו. ג'ים פונה לרופא המשפחה ההגון ד"ר ליבסי, ועד מהרה הם מארגנים ספינה וצוות מלחים שיפליגו אל אי המטמון. אולם אף אחד לא מעלה בדעתו שרב החובל, ג'ון סילבר בעל רגל העץ, הוא בעצם שודד ים ערמומי ומסוכן שמתכנן לגנוב את האוצר מתחת לאפם.

ואי אפשר בלי הבימוי המעולה של משה בן שושן, רענן ניסים פררה. המסע לאי המטמון הופך להרפתקה מסמרת שיער, רצופת סכנות ומכשולים, אשר בסופה מגלים ג'ים וחבריו אומץ לב,תושייה ויצירתיות, זוכים באוצר הנכסף.

מעל לכל – מגלים מחדש את החברות. הצגה איכותית, מעניינת עם הרבה השקעה בפרטים הקטנים.