השר צחי הנגבי
השר צחי הנגביפלאש 90

השר צחי הנגבי, שמונה על ידי הממשלה לבחון את נתוני פרשת ילדי תימן, אמר בראיון לערוץ 2 כי קיבל את אישורם של המוסד והשב"כ לחשוף את פרטי הפרשה.

הנגבי ציין בראיון כי מיוזמתו החליט להאיץ את עבודת גיבוש ההמלצה לממשלה, ובמקום חצי השנה שהוקצתה לו לשם כך בכוונתו להשלים את הבדיקות הרלוונטיות בתוך כשלושה חודשים ולהגיש את המלצתו לממשלה.

כאמור, השר הנגבי ציין כי כחלק מעבודתו פנה לשב"כ ולמוסד על מנת לקבל את אישורם לחשוף את פרטי התיקים הנוגעים לפרשה, ושם נאמר לו כי מבחינת שני הארגונים אין התנגדות לחשיפת הנתונים המדוברים.

השר מציין כי בתיקים שנחשפו בפניו היו אזכורים לפעילויות של המוסד ועלו שמות ונושאים שנוגעים למוסד בתקופת תחילת המדינה, ומשום כך הוצרך אישורו של הארגון לחשוף את הנתונים, וכאמור אישור זה ניתן.

הנגבי סיפר גם כי כל החומר הנוגע לפרשה הועלה למדיה המקוונת על מנת שבמידה ואכן יוחלט לחשוף את הדברים תהיה נגישות לציבור למידע הרלוונטי.

בדבריו הביע השר תמיכה במאמציהם של פעילים יוצאי תימן המבקשים להגיע לאותם ילדים שנחטפו ולערוך בדיקות שיאששו את הטענות. הנגבי מציין כי בסופו של יום, אחרי כל הנתונים והתיקים, מדובר בבני אדם שנכון למצוא מזור לכאבם האישי.

כאן המקום להוסיף ולהזכיר תחקיר שפורסם בימים האחרונים בעיתון 'הארץ' ולפיו לא רק מילדי תימן והמזרח נעלמו ילדים, אלא גם ילדי משפחות מיוצאי אשכנז הועלמו ובחלק מהמקרים אותרו אחרי שנים רבות.