ספר ילדים חדש:אולימפיאדה בג'ונגל
ספר ילדים חדש:אולימפיאדה בג'ונגלצילום: אוריון

באוירת הימים הללו, עם משחקי האולימפיאדה, כריש, לוויתן, אולי פינגווינים – מי מהם אלוף השחיינים? ספידי, במבי או גיל הנמר – מי מהם המהיר ביותר?

אולימפיאדה בג'ונגל הנה זה קורה - אף אחד לא טורף, כל אחד מתחרה. אלה רצים, אלה קופצים ואלה זורקים, כולם מתאמצים: תנין וגם היפו, נמלה וגם פיל. נקרא ונראה כיצד זה התחיל.

ספר הילדים "אולימפיאדה בג'ונגל" הוא סיפור בחרוזים לילדים ולילדים בנפשם.החיות שומעות על קיומה של האולימפיאדה וגם הן רוצות ("אנחנו ספורטאים טובים פי כמה"). מגיע הקוף דורון, יוזם המשחקים, ומביא "שלושה נשרים חכמים שמבינים בתכנונים".

הנשרים קובעים חוקים וכללים למשחקים: "אף אחד לא טורף, מי שטורף לא מצטרף", "יהיה שוויון בין המינים, יתחרו בנות נגד בנים", "כולם משתתפים, אף אחד לא מחרים". החיות בג'ונגל מתנדבות לעזור: הנמלים מקימות את האצטדיון, הפינגווינים יהיו סדרנים, הקופים יארחו, האריות ישגיחו ("יהיה כאן סדר בזמן המשחקים. יודעים שאיתנו לא מתעסקים") ועוד ועוד.

טקס הפתיחה חגיגי ומרהיב, החיות נותנות כבוד לדמויות ג'ונגל מפוארות מהעבר. בטקס הדלקת הלפיד, ברגע השיא של אירוע הפתיחה מתכבדות דמויות אנושיות מיתולוגית שהן חלק בלתי נפרד מהיסטורית חיות הג'ונגל להדליק את הלפיד: "טרזן שלנו, צריך להזכיר? טרזן שלנו מי לא מכיר, מגיע. עומד מולו "ד"ר דוליטל ממדמנה אשר בגיא השלוליות, ד"ר דוליטל הרופא של החיות". אז מכריז הקוף דורון על פתיחת המשחקים: "עכשיו למשחקים ולתחרויות ריצה, קפיצה, שחיה, כדורגל, כדורסל. דרמות, מתח, שערוריות, הפתעות".

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של איגור קוביאר, שמאיר בשלל צבעים את הסיפור והוסיף לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי 7-3.

רמי ארז המחבר, מספר כי את ההשראה לספר שאב מאהבתו לספורט ולאולימפיאדה: "כל דף, כל שורה, כל מילה וכל אות בספר נושמים אותה. עולם הקסם של הספורט כולל שפה גלובאלית המשותפת שאינה נזקקת לשום תרגום ובתוכה זוהרת האולימפיאדה – חגיגת הספורט האולטימטיבית.

אל החגיגה האולימפית המרהיבה מגיעים ספורטאים וצופים מכל העולם. העולם כולו לוקח פסק זמן מעצמו ולעצמו, דיור משותף של פטריוטיות ואינדיבידואלית, שיאי יכולת אנושית, מנות גדושות ודחוסות של דרמות ושל ריגוש. הכול קורה כאן, עכשיו ומיד. בכל שנייה הכרעה וכל הכרעה כאב או הנאה. זוהי לדעתי חוויה שנשארת אתך ואתה חי אותה עוד פעם ועוד פעם מחדש, זמן רב אחרי שהאירוע הסתיים".