פרופ עוזי ארד
פרופ עוזי ארדצילום: אסף שילה\ישראל סאן

ד"ר עוזי ארד, לשעבר ראש המל"ל, הצטרף הבוקר (חמישי) למקהלת תוקפי ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי שורה של החלטות שקיבל במרוצת השנים הסתברו במבחן התוצאה "כמניבות נזק", כלשונו.

"ראש הממשלה, בסדרה של צמתים, קיבל החלטות שהסתברו כלוקות בשיקול ובמבחן התוצאה כמניבות נזק", אמר ארד ב"גלי צה"ל".

הוא התייחס לביקורת שהשמיע אתמול ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ואמר כי אין לזלזל בו ויש לקחת ברצינות את דבריו. "אהוד ברק יודע דברים כי הוא מעודכן. צריך להתייחס ברצינות לדבריו", אמר.

ארד הוסיף כי ברק אינו היחיד שמתח ביקורת ברוח זו על ראש הממשלה נתניהו. "גם ליברמן, יעלון ודגן התייחסו לדרך ראש הממשלה כטעות, או נטייה להמר", אמר.

ברק האשים אתמול את נתניהו בהתנהלות של "מהמר" כלשונו בכל הקשור לסיוע הבטחוני שתקבל ישראל מארה"ב. "כאשר ייחתם ההסכם לעשור הבא, יתברר היקף הנזק מההימור המופקר של נתניהו בניהול יחסיו עם הבית הלבן".

בנאום שנשא בכנס של תנועת 'דרכנו' טען ברק כי "במקום לקבל 4.5 מיליארד דולרים לשנה, כפי שהיה צפוי לפני שנה, בווינה תקבל ישראל 3.8 וגם זה רק בכפוף להתחייבות שלא לדרוש עוד תוספת מהקונגרס".

לטענתו מזכר ההבנות המדובר רע לישראל והוא טען כי חתימה עליו תהיה שגיאה קשה. לדבריו, נתניהו גם נזק לביטחון ישראל בכך שבמקום לנהל את המגעים בשקט - הם התנהלו בצורה גלויה לעין כל. "איזה הפקרות", התריס ברק.