"החתירה האירופית תחת המדיניות הישראלית מעודדת טרור". מחאת אנשי 'אם תרצו' מחוץ לבית המשפט
"החתירה האירופית תחת המדיניות הישראלית מעודדת טרור". מחאת אנשי 'אם תרצו' מחוץ לבית המשפטצילום: בר שלו

המחבלים מיוצגים על ידי 'המוקד להגנת הפרט', שלדברי אנשי 'אם תרצו' ממומן על ידי ממשלות אירופה והקרן החדשה לישראל, ומתמקד בהגנה על מחבלים ומשפחותיהם בבג"ץ.

בתנועה טוענים כי "הארגון העוסק בהגנה על מחבלים ומגיש בשמם עשרות עתירות בשנה לבג"ץ, פועל במימון האיחוד האירופי וממשלות זרות כמו גרמניה, נורבגיה, פינלנד, בלגיה ועוד, בסך כולל של מיליוני שקלים בכל שנה".

בכניסה לדיון הניפו ראשי 'אם תרצו' דגלים של המדינות המממנות את המוקד, במחאה על המימון הזר רחב ההיקף שהן מזרימות לארגונים המגינים על מחבלים.

עו"ד מיכל פומרנץ, שייצגה בדיון את המוקד להגנת הפרט, אמרה: "זה לא חוקי להעניש אמא ושני תינוקות על מעשי האבא או הבעל. זהו מצב קפקאי ובית המשפט מסרב לדון בעתירות. הטיעונים האלה לא נידונו. ניתן עונש קולקטיבי. לפי המשפט הבינלאומי הריסת בית אינה חוקית. מה האפקטיביות של אמצעי זה? בעלה של העותרת אומר בהודעות שלו שהוא פועל מתוך נקמה בעקבות פעילות צה"ל. מה האישה אמורה לעשות? בשביל לפגוע בזכויות אדם צריכים ראיות חד משמעיות. כאן המקום אינו כזה".

מנכ"ל תנועת 'אם תרצו' מתן פלג סיפר כי "בין השנים 2012‑2015 תוקצב 'המוקד להגנת הפרט' לבדו בסכום העולה על 11 מיליון שקלים ממדינות זרות".

"בשנתיים האחרונות ייצג המוקד כמעט את כל המחבלים שרצחו ישראלים. לא ייתכן שהאיחוד האירופי, שמתנגד במוצהר להריסת בתי מחבלים, יפעל בבג"ץ באמצעות ארגונים מקומיים הפועלים כשתולים לכל דבר ועניין, במקום לפעול באופן הדיפלומטי המקובל בין מדינות עצמאיות", הוסיף פלג.

לדבריו, "החתירה האירופית לשינוי המדיניות הישראלית מבפנים בכל הנוגע למלחמתה בטרור, אינה רק פגיעה בריבונותה ובבית המשפט שלה, אלא הלכה למעשה מעודדת טרור. נוצר מצב אבסורדי שבו למחבל עדיף להרוג ישראלי מאשר לגנוב לו את הרכב. המחבל נהנה מזכויות יתר בכלא ומהגנה משפטית עתירת משאבים בחסות אירופית, באמצעות ארגונים שתולים שמתכסים בתואר לא להם של דאגה לזכויות אדם".

דבורה גונן, אמו של דני הי"ד שנרצח לפני שנה במעיין ביישוב דולב, הביעה מחאה חריפה על הייצוג שניתן למחבלים ואמרה כי "מדובר באבסורד מתמשך שבו מדינת ישראל מאפשרת למחבלים חירות אמיתית בתוך בתי הכלא - וזאת על דמן של המשפחות השכולות. הגיע הזמן לשים לדבר סוף. מחבל הוא מחבל ועל מדינת ישראל להפריד בין דם לדם. דם ילדינו אינו הפקר ובכוונתנו למחות על כך".