אבי דיכטר
אבי דיכטרצילום: פלאש 90

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ אבי דיכטר משיב היום (חמישי) להאשמות של אהוד ברק כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"המו"מ עם ארה״ב על הסיוע הביטחוני, אינו קזינו של הימורים על המספר הזוכה, אלא מהלך שנמשך שנים - ובדגש על החודשים האחרונים בהובלה של ראש הממשלה נתניהו. זאת כדי לגבש את חבילת הסיוע האופטימלית עד לשנת 2028", מבהיר דיכטר.

הוא עקץ את ברק באופן אישי ואמר, "כל התבטאות של מומחים אמיתיים או מומחים בעיני עצמם כי הם כראש ממשלה היו עושים זאת טוב יותר, מצביעים במקרה הטוב על אובססיה שילטונית ובמקרה הרע על דיפרסיה".

לדברי דיכטר, "אדם מן הישוב, קל וחומר ראש ממשלה ושר ביטחון לשעבר, הסבורים שיש בידיהם מידע על פגיעה אסטרטגית בביטחון המדינה, טוב יעשו אם יעבירו מידע זה אלי כיו"ר ועדת החוץ והביטחון ולא בסגנון חידות חמיצר לציבור".

"לאהוד ברק יש את מספרי הטלפון שלי והוא יודע לעשות בהם שימוש בעניינים טקטיים ומיקרוטקטיים כשהדבר חשוב בעיניו. הייתי מצפה כי יעשה כך גם בעניין שאודותיו רמז בדבריו המתוקשרים", הוסיף יו"ר ועדת החוץ והביטחון.

הוא התייחס גם לקריאות לזמן דיון מיוחד בוועדה ולהזמין את ברק אליו וציין כי "באשר לפניות חברי כנסת לכינוס הוועדה לאור אמירות ברק, הבקשות ייבחנו לכשיתבהר באם המדובר ברעמים וברקים בלבד או שבעקבותיהם יש גם גשם".