אהוד ברק הערב, באירוע של 'דרכנו'
אהוד ברק הערב, באירוע של 'דרכנו'סטודיו לידר

"המחדל של נתניהו" ייחשף? גרמים בסביבתו של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק צוטטו כי הוא יאות לחשוף את המחדל הביטחוני רק בוועדת המשנה המסווגת של ועדת החוץ והביטחון.

בגלי צה"ל דווח הבוקר (שני) בשם 'מקורבים לברק' האומרים כי הוא מצפה שיאפשרו לו להעיד במתכונת הזו.

"לאור רגישות המידע והנזק החמור במקרה של דליפתו", צוטטו מקורבי ברק בתגובה, "המקום היחיד בו ברק מוכן לפרוש את התייחסותו ל'התרחשות' שהזכיר בכנס היא החדר הסגור של וועדת המשנה האמונה על חומר רגיש".

אתמול תקפו בליכוד את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק על רקע דבריו נגד נתניהו.

"אהוד ברק הוא ראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות מדינת ישראל שרשומים על שמו בין היתר: האינתיפאדה השנייה, הפקרת מדחת יוסוף, הלינץ' ברמאללה והנסיגה החפוזה מלבנון שהביאה להשתלטות איראן וחיזבאללה על דרום לבנון וירי של אלפי טילים משם על ערי ישראל", נכתב בעמוד הפייסבוק של הליכוד.

"ניסיונותיו הפאתטיים לחזור למערכת הפוליטית דרך מתקפות חסרות בסיס וחסרות אחריות על ראש הממשלה נתניהו גובלים בהפקרות. מוטב שאותו ברק שאיבד את אמון העם במהירות שיא של כשנה בתפקיד, יפסיק להטיף מוסר לראש הממשלה בנימין נתניהו שזוכה לאמון הציבור פעם אחר פעם".

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק אמר השבוע כי בחודשים האחרונים היתה התרחשות שגרמה נזק ביטחוני לישראל כתוצאה מטעות בשיקול דעת מצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומיחסיו המעורערים עם נשיא ארה"ב ברק אובמה.

"מחיר כבד יש גם להתרחשות נוספת, שגם בה, שוב, צירוף מדאיג של חוסר יכולת לשפוט אינטרסי ביטחון עמוקים ואת סדר העדיפויות שהם מכתיבים, לצד היעדר הפנמה של פוטנציאל שיתוף הפעולה עם ארה״ב וכן התנהלות אופרטיבית לא מוקפדת", אמר ברק. "כל אלה הובילו לחשיפה מטרידה ביותר של ישראל מול אתגר ביטחוני מרכזי. מפאת רגישותם של הדברים לא אוכל לפרט יותר מכך".