אקדח
אקדחפלאש 90

כתב אישום הוגש בצהריים (ראשון) לבית המשפט המחוזי בת"א נגד עמית פוגל מראשל"צ, יהושע רבי מבת ים, מרדכי חסין מראשל"צ, שלמה ניאמצ'יק מבת ים, אופיר ניאמציק מבת ים ושלמה גבריאלי מת"א.

לששת הנאשמים מיוחסות, כל אחד על פי חלקו בכתב האישום, עבירות רצח, חבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע רצח, סיוע לרצח, עבירות נשק, פריצה וגניבת רכב ועבירות נוספות.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשמים פעלו במסגרת חבורות עברייניות שונות לביצוע עבירות פליליות.

כך, בשלב מסוים עלה בקרב חלק מהנאשמים חשד כי בכוונתו של רמי אמירא ז"ל לפגוע בדניאל סמארה ז"ל. על רקע זה קשרו פוגל, שמוליק דוד ז"ל ואדם נוסף לגרום למותו של אמירא. במסגרת זו ערכו תצפיות סמוך לביתו של אמירא, כדי ללמוד את סדר יומו ותנועותיו. ביום בפברואר 2011 הגיעו השלושה בסמוך לביתו של אמירא וישבו ברכב כשלידם אופנוע וברשותם אקדח. בשלב מסוים הבחינו באמירא יוצא מביתו רכוב על אופנוע ומלווה על ידי קרוב משפחתו שרכב על אופנוע אחר.

בשלב זה יצאו פוגל ושמוליק דוד מהרכב, עלו על האופנוע ורכבו אחריו. משנעצר אמירא ברמזור, התקרבו אליו ופוגל ירה בו שלושה כדורים בכוונה לגרום למותו. כתוצאה מהירי נפטר אמירא במקום. מיד לאחר הירי, נמלטו פוגל ושמוליק דוד, וקרוב משפחתו של אמירא החל נוסע אחריהם כשהוא מנסה לעצור בעדם. משהבחין בו, ירה פוגל מאקדחו לעברו, בכוונה לגרום לו לחבלה חמורה.

בנוסף, בעקבות סכסוך בין חבורות, שנבע בין היתר מחשש כי ג'ורדן אזולאי ז"ל מבקש לפגוע בסמארה, קשרו פוגל, שמוליק דוד ז"ל, חסין ושלמה ניאמצ'יק עם אחרים להביא למותו של אזולאי. שלמה ניאמצ'יק סייע להביא את התוכנית אל הפועל בכך שסיפק לקושרים אקדח. הקושרים החליטו לגרום לאזולאי להגיע באמתלת שווא לחולות פלמחים, שם הם יחפרו מבעוד מועד קבר, וכשיגיע, ירו בו למוות ויקברו אותו במקום. לשם כך העמידו פנים כאילו הם מתכננים לרצוח את סמארה, והציעו לאזולאי להצטרף אליהם.

בספטמבר 2011 נסעו שניים מהקושרים לחולות פלמחים וכרו שם קבר. בשעות הערב נפגשו מי מהקושרים עם אזולאי בגינה בראשון לציון, ובהמשך נסעו לחולות. עם הגיעו של אזולאי למקום, התפתח מרדף אחריו, עד שהתמוטט במהלך מנוסתו ונפל על הארץ. אז הלמו בו שניים מהקושרים באגרופיהם ובאבנים עד שהביאו למותו, וקברו אותו בבור שהוכן מבעוד מועד, ולאחר מכן נמלטו לראשל"צ. בהמשך שטפו מעליהם את דמו והחליפו בגדים, ופוגל נסע לשרוף את הקסדות ואת הבגדים שלבשו השניים במהלך הרצח. בהמשך הלכו כולם לביתו של חסין, שם התקלחו וסיפרו למי מהנוכחים על האופן בו התבצע הרצח. למשמע דבריהם, נתן להם חסין נעליים להחלפה וכן נתן להם סכום כסף, והשניים נסעו לים המלח לשטוף את שרידי הדם שאולי נשארו עליהם מהאירוע.

עוד עולה מכתב האישום כי חסין, אופיר ושלמה ניאמצ'יק ואחרים קשרו לרצוח את יצחק גפן ז"ל. בדצמבר 2011 קבעו שלמה ניאמצ'יק וגפן ז"ל להיפגש בתחנת דלק בתל אביב. שלמה תיאם את המפגש עם קושרים נוספים, ואז נסע לתחנה רכוב על אופנוע בו נהג אחר. עם הגיעם לתחנה התיישב ליד שולחן, כשהנהג הסיע את האופנוע לכיוון היציאה מהתחנה והמתין לו שם. בשלב מסוים הגיע גפן לתחנה והצטרף לשולחנו. כדקה לאחר מכן, התקשר הנהג ושוחח עם הקושרים האחרים שהמתינו אותה שעה סמוך לתחנה.

בעקבות השיחה הגיעו הקושרים רכובים על גבי אופנוע ונסעו הישר אל עבר השולחן שלצדו ישבו שלמה וגפן. עם הגיעם לשולחן, ירד אחד מהם מן האופנוע, ותוך ששלמה נמלט אל עבר האופנוע והנהג שהמתין לו, ירה אחד הקושרים מספר כדורים בגופו של גפן שהביאו למותו, ושב ועלה על האופנוע ושני האופנועים נמלטו מן הזירה.

בפברואר 2012 נרצחו סמארה ואוהד פרנקו ז"ל. חשדם של חלק מהנאשמים ואחרים נפל על שרון מזרחי ז"ל, כמי שסייע למעשה, ובעקבות כך הם החליטו לגרום למותו, והחלו לתצפת על תנועותיו. כשלמדו כי מזרחי מבקש להשיג נשק כדי לפגוע באחר, החליטו הקושרים לגרום לו לפגוש בהם באמתלת שווא, כאילו הם יספקו לו את הנשק, ואז ירצחו אותו. בספטמבר 2012 נפגש רבי עם מזרחי בבת-ים. מזרחי ישב ברכבו ורבי ניגש אליו וירה בו 12 כדורים שגרמו למותו במקום.

עוד נאשמים חסין וניאמצ'יק כי החליטו לרצוח את אביאל וואהל ז"ל באמצעות שימוש במכונית תופת, אשר נתפסה בידי משטרת ישראל טרם ביצוע התכנית.

בנוסף, אופיר ניאמצ'יק נאשם כי גנב נשק מקצין צה"ל, וחסין ושלמה ניאמצ'יק נאשמים כי החזיקו נשק על גג גן ילדים בבת ים. בנוסף פוגל מואשם כי החזיק אמצעי לחימה שונים, כאשר חלקם הוחזקו בפיר מעלית בבניין מגורים בראשון לציון וליד בית ספר.

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של כל השישה עד לתום ההליכים נגדם.