הצל"ש לנחמיה הוא נחמה גדולה

בחג הסוכות האחרון שהה הרב נחמיה לביא בביתו שבעיר העתיקה בירושלים ושמע זעקות וקריאות לעזרה מהרחוב הסמוך. הרב לביא הבין מיד שמדובר בפיגוע טרור והוא רץ מביתו לזירה למרות שידע שבכך הוא מסכן את חייו.

בפיגוע נרצח אהרון בנט הי"ד וגם הרב לביא הי"ד שנאבק במחבל. על האירוע הזה בו מסר את נפשו מקבלת משפחתו של הרב נחמיה אות הוקרה ממשטרת ישראל. אלמנתו נטע מספרת לערוץ 7 על ההתמודדות עם השכול ומסבירה על חשיבות ההוקרה מצד המדינה.

לביא מצביעה על האמונה שמחזקת את המשפחה, "אנחנו מוצאים כוחות לשמוח ועושים דברים שמוסיפים למצב הרוח, הבסיס של התמודדות הוא האמונה, כשאדם בא ממקום כזה זה נותן הסתכלות אחרת על כל המציאות של השכול. האמונה נותנת כח".

הרב נחמיה הותיר אחריו שבעה ילדים ונטע מספרת על התמודדותם עם האובדן, "הילדים בשלב שהם כבר אומרים לי דברי חיזוק. הילדים מטבע הדברים בגלל הגיל שלהם הם מאוד גמישים ויש להם יכולת לקבל מציאות שמשתנה בצורה יותר טבעית, והם מדהימים אחד אחד, מרעיפים עליי הרבה שמחה וכח וממשיכים הלאה, לא נשברים".

על הצל"ש שהוחלט להעניק לבעלה היא אומרת, "זו נחמה גדולה וצר לי שהוא לא יכול להיות איתנו על מנת לקבל את הצל"ש בידיו, אבל אנחנו שליחים שלו".

נטע מסבירה מדוע כל כך חשובה ההוקרה של המדינה, "אותו מחבל שרצח את אהרון ואת נחמיה פתח שיטה חדשה - שיטת הסכינים - שהיה בה שימוש רב באינתיפאדה הזו, ובעקבות זה בעולם הערבי הפכו אותו לגיבור לאומי וקראו על שמו כיכר.

''אלו דברים הזויים, כשחושבים על זה מבינים שזו ממלכת הרוע. מעלים על נס את האכזריות הכי שפלה שיכולה להיות".

"לעומת זאת מדינת ישראל בוחרת עכשיו לעלות על נס את הדבר הכי טוב שיכול להיות, את הטוב לב הכי גדול, להעלות על נס את האדם שבוחר בחירה שכולה נתינה לאחר, על אף שיודע שהוא עלול לאבד את היקר מכל, את החיים", אומרת האלמנה בהתרגשות.

נטע מספרת על התגובות שקבלה על מעשהו של הרב נחמיה הי"ד, "האנשים בעם ישראל כל כך מעריכים את המעשה העל אנושי שולחים תגובות מפרגנות ומחזקות. איזה לב יש לעם הזה. אין דברים כאלה. זה עיטור מופת לעם ישראל".