תפילה בקבר יוסף
תפילה בקבר יוסףצילום: דוברות מוא"ז שומרון

כוח צה"ל הוזעק הלילה (שני) למתחם קבר יוסף שבשכם לאחר שאוטובוס ישראלי שנכנס למקום ללא אישור הותקף על ידי פורעים ערבים.

הערבים יידו אבנים לעבר האוטובוס בו 60 מתפללים חרדים מחסידות ברסלב שחולצו מהמקום על ידי כוח צה"ל בתוך זמן קצר.

מספר חרדים נפצעו קל כתוצאה מיידוי האבנים וטופלו בשטח. 32 מהישראלים עוכבו לחקירת משטרה לאחר שחולצו מהמתחם. נבדק האם האוטובוס נכנס לשכם עם לוחית זיהוי פלסטינית.

ממגן דוד אדום נמסר על נער כבן 17 שפונה לבית החולים שניידר במצב קל, עם חבלה בפנים.

"צהל מדגיש כי כניסת אזרחים ישראלים לשטחי A הינה מסוכנת ומהווה עבירה על החוק", נמסר מדובר צה"ל.

גם במשטרה גינו את האירוע והבהירו כי "אנו רואים את האירוע הלילה בחומרה רבה, כניסות לא מתואמות ולא תחת אבטחה מסוכנות גם לנכנסים וגם לכוחות הביטחון שנכנסים לחלץ. כניסה לשטח A שלא ברשות הינה עבירה פלילי".

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את חסידי ברסלב שנכנסו לקבר יוסף אומר כי ''יש להצטער שהמשטרה עצרה אותם. כאשר אנשי שמאל קיצוני בראשות אליעז כהן נכנסו לרמאללה איש לא עצר אותם.

''מוזר שכאשר מדובר בקבוצה של חסידי ברסלב המשטרה נוהגת איפה ואיפה. מכל מקום אני מזכיר שלפי ההסכמים עם הרש''פ חייבת להיות חופש גישה למקומות הקדושים ומדינת ישראל לא דורשת קיום הסכם זה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי "הרצון העז קיים להגיע להתפלל על קברו של יוסף הצדיק, ובוודאי שעיני כל עם ישראל נשואות אל המקום הקדוש הזה, אבל אני קורא ואומר בבירור שלא להסתכן שלא לצורך ולא לסכן את חיילינו''.

דגן קרא להצטרף לכניסות המסודרות שמקיימת המועצה האזורית שומרון יחד עם מנהלת קבר יוסף, במסגרתן מגיעים אלפי בני אדם למקום מדי חודש בתיאום עם צה"ל. ''כניסה ללא תיאום היא חסרת אחריות וגורמת לסיכון מיותר הן למבקרים בקבר והן לכוחות הביטחון וצה״ל.

''אנו מצפים לחזור לקבר יוסף בצורה מלאה ולהרים שם מחדש את ישיבת עוד יוסף חי, דבר שאפילו בהסכמי אוסלו נקבע שיתקיים, וקוראים לכך בכל מקום, לא מתוך כניסות ליליות מסוכנות", הוסיף ראש המועצה.