כנרת
כנרתצילום: פלאש 90

משרד הפנים ורשות הכנרת החליטו על פתיחת מתחמי חוף לרחצה נפרדת לציבור הדתי-חרדי בנוסף לחוף הנפרד בחוף כינר.

יצויין כי הכניסה לחופים היא בחינם ותחנות ההצלה בכנרת יהיו פתוחות עד השעה 19:00.

צוותים של רשות הכנרת כבר פעלו לתיחום ויצירת ההפרדה במקטע מחוף מפרץ אמנון, מקטע מרצועת חוף צינברי וכן מקטע הממוקם בין חוף צאלון לחוף גולן כדי להתאים את מקטעי חוף אלו, כל אחד ברוחב של כ-50 מטרים, לרחצה נפרדת עד לסיום 'בין הזמנים' בתאריך א' באלול, 4.9.16.

הרחצה הנפרדת תתאפשר במקביל לפעילות השגרתית והרחצה המעורבת המתאפשרת ביתר החופים. הרחצה הנפרדת תתקיים בחלוקה לימים: בימים ראשון, שלישי וחמישי תתקיים רחצת נשים ובימים שני, רביעי ושישי - רחצת גברים.

ההחלטה ליצור מקטעים נפרדים בנוסף לחוף כינר נבעה מהרצון לאפשר למאות האלפים הפוקדים את חופי איגוד ערים כנרת בתקופה זו של השנה- חופשת הקיץ ובין הזמנים. בנוסף, המטרה היא לאפשר רחצה נפרדת במקטעים שונים לאורך האגם הלאומי עם שירותי הצלה ובכך לצמצם ככל שניתן את מקרי הטביעות.

כבר בתחילת החודש החליטו ברשות הכנרת להאריך את שעות פעילות המצילים עד 19:00 וקוראים לציבור הנופשים לרחוץ רק בחופים המוכרזים בהם קיימים שירותי הצלה.

שר הפנים, אריה דרעי, אמר כי ״ההחלטה לקבוע קטעי חופים נפרדים בכנרת ולהאריך את שעות פעילות המצילים עד השעה 19:00 נועדה לעשות את כל הניתן לדאוג לביטחון המתרחצים. בתקופה זאת מאות אלפי נופשים חילונים, דתיים לאומיים וחרדים פוקדים את חופי הכנרת והמטרה העליונה היא לעשות הכל כדי שכולם יהנו וישובו לבתיהם בשלום״.