במסגרת סיור פיקוח ליד מעבר אליהו שביצע אביחי יצחקי, רכז פיקוח של גזרת שומרון במנהל האזרחי, וחיילי גדוד 55 של אגד ארטילרי 215 בגזרת אפרים, נמצא עופר אשר הוחזק במבנה בלתי חוקי של ערבים המשמש כדיר כבשים.

רכז הפיקוח, אשר הבין כי מדובר בעבירה על החוק לאור העובדה כי יש לקבל היתר כדי להחזיק בחיות בר, יצר קשר יחידת שמורות הטבע והגנים של המנהל האזרחי והעביר את העופר המבוהל לידי פקח שמורות הטבע במקום.

לאחר בדיקה של יחידת שמורות הטבע והגנים נמצא כי מדובר בעופר צעיר ומוחתם לאור העובדה כי גדל בחברת בני אדם.

סיכויי העופר לשרוד בטבע הינם קלושים ועל כן יועבר לפינת חי בפיקוח וטרינרי צמוד. במסגרת הטיפול בו יעבור בדיקות דם, צילומים ובדיקות נוספות כדי לוודא שמצבו הבריאותי תקין.

ערבים החזיקו עופר בדיר כבשים


מוטי שפי, מנהל מרחב שומרון ביחידת שמורות הטבע של המנהל האזרחי, אמר "מעבר לכך שזו עברה על החוק, מדובר לצערנו בחיה שנגזר עליה להמשיך ולגדול בתוך פינות חי ולא בטבע כפי שראוי.

"מעת לעת אנו מוצאים יותר ויותר בעלי חיים מוגנים שמוחזקים בניגוד לחוק, זאת בסיוע צה"ל ויחידת הפיקוח של המנהל האזרחי", סיפר שפי.

פקחי שמירת הטבע והפארקים של המנהל האזרחי מבצעים פעילויות מגוונות בשטח לשמירת בעלי החיים ביהודה ושומרון, בין אם חילוץ, טיפול רפואי או סיכול ציד בלתי חוקי.

שמירת טבע באזור יהודה ושומרון הינה מורכבת לאור העובדה כי אין מודעות לנושא בקרב החברה הפלסטינית ופעמים רבות הם מבצעים ציד בחיות אלו ואף מגדלים אותם בניגוד לחוק בתנאים לא ראויים.