ברי חמיש
ברי חמישצילום: חב"ד אינפו

העיתונאי ברי חמיש, המוכר כיוצר אחת מתאוריות הקשר על רצח רבין, הלך לעולמו והוא בן 64.

חמיש נמצא בדירתו בפלורידה שבארה"ב כשהוא ללא רוח חיים והערכה היא שלקה בליבו. מועד הלוויתו של פורסם.

חמיש עלה לישראל בשנת 1979 וסיים תואר שני באוניברסיטה העברית. בשנות התשעים עבד כעיתונאי בין השאר במעריב. חמיש טען כי השב"כ מתנכל לו בשל טענותיו על תאוריית הקשר על רצח יצחק רבין.

חמיש פרסם כחמישה ספרים, חלקם הופיעו בעברית ובאנגלית וכן תורגמו לרוסית ולערבית. אחד מספריו הוא "מי רצח את יצחק רבין" שפורסם בהוצאת גפן, שם העלה שאלות שכפרו בגרסה הרשמית לרצח, ושלטענתו איש לא הצליח לתת להן מענה.

בספרים אחרים שכתב, חמיש פרסם תאוריות קונספירציה נוספות ובהן טען בין היתר למזימות לרציחת אנשים בכירים בישראל כגון רפאל איתן, חיים בר לב, לאה רבין, רחבעם זאבי ועוד.

בנו אריאל כתב בפייסבוק "בצער רב אני נאלץ להודיע על לכתו בטרם עת של אבי, העיתונאי והסופר ברי חמיש, בגיל 64.

בחולשה זמנית זו אני אני רוצה להודות לך לראשונה בחיי על מה שהורשת לי, על אף הבן אדם השונה ממך שעל פניו הפכתי להיות. האנטי ממסדיות והאנרכיזם, החשיבה הביקורתית והיכולת להביע אותה על הכתוב, החיבה לרוקנרול ולמריחואנה, אמונה בלתי מתפשרת בצדקת דרכך, היכולת ההישרדותית המרשימה ומעל הכל, התמימות הטהורה שאפשר לשנות את העולם לטובה.

אני לא באמת יודע עד כמה חזקה היית אמונתך במטאפיזיקה, אבל בשביל הסיכוי שהאמנת מספיק ושיש נפש קשבת היכן שהוא, אני מבקש מחילה. סליחה על שהייתי חלש מדי לומר את כל הדברים האלה כשיכולתי. סליחה שלא ניסיתי מספיק. אני אוהב אותך וגאה בך על מורשתך המשוגעת. אני מוחל לך על הכל. הבן היחיד שלך, אריאל חמיש".