טורניר הסטריטבול בשנה שעברה
טורניר הסטריטבול בשנה שעברהצילום: עיריית ירושלים

כבר 20 שנים רצופות שבאגף הספורט העירוני בעיריית ירושלים מקיימים את טורניר הסטריטבול הייחודי. השנה נדחה מעט מועד הטורניר כשזה יתקיים השנה בסימן שכולו לטובת אוכלוסיית צמי"ד - אוכלייה בעלת צרכים מיוחדים.

השנה יתקיים הטורניר בדמות מרתון כדורסל מיוחד במינו כשזה יתקיים בין התאריכים 20-22/9/2016 ברחבת כיכר ספרא שבבירה.

בעיריית ירושלים סיפרו על הנעשה מאחורי הקלעים ועל מה שעתיד לקרות בקרוב ממש מתחת לבניין העירייה כשאמרו כי במהלך שלושת ימי המשחקים תהפוך כיכר ספרא למגרש כדורסל ענק עם 16 מגרשים ועוד מגרש מרכזי אחד גדול, חדיש ומפואר.

על פי ההערכות הראשוניות, למעלה מ-1,000 כדורסלנים וכדורסלניות ייטלו חלק במאות המשחקים שיתקיימו בשלושת ימי התחרות, זאת על אף שההרשמה לטורניר הסטריטבול ירושלים 2016 נפתחה רק בימים האחרונים.

כאמור, השנה במסגרת מרתון הכדורסל תקיים עיריית ירושלים את טורניר הסטריטבול הייחודי במיוחד לאוכלוסיית צמי"ד – אוכלוסיית בעלת צרכים מיוחדים. למעשה, זוהי הפעם הראשונה שיערך בישראל טורניר סטריטבול בו משחקים שלושה על שלושה שמיועד כולו לבעלי צרכים מיוחדים. במסגרת חגיגי זו יתחרו בניהן שש קבוצות של שחקני ושחקניות בעלי צרכים מיוחדים שייצגו ארגונים ועמותות שונות מירושלים.

טורניר הסטריטבול הייחודי ייפתח ביום שלישי ה- 20/9 בשעה 19:00 בטקס מרגש במעמד ראש העיר ירושלים ניר ברקת לזכרו של סמל אופיר קיט ז"ל. קיט, שהיה מדמויות הבולטות בטורנירי הסטריטבול הראשונים נהרג בפעילות צבאית בעזה ולטקס צפויה להגיע כבכל שנה משפחתו וחיילים מחטיבת גבעתי אליה השתייך קיט.

לא רק עבור הנרשמים מראש יהיה מרתון הכדורסל מהנה כשבמהלך שלושת ימי הסטריטבול ייערכו גם תחרויות פתוחות לקהל הרחב עם פרסים לזוכים, כשכמובן הכניסה לכיכר ספרא תהיה פתוחה לקהל הרחב.

מנהל האגף הספורט העירוני איציק קורנפיין אמר כי "סטריטבול ירושלים מציין השנה 20 להיסוודו וזוהי בהחלט נקודת ציון מיוחדת עבורנו. מדובר בטורניר הסטריטבול הגדול והוותיק בישראל והשנה אנו שמחים לקיים לראשונה בישראל טורניר סטריטבול ייעודי לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. צפויה לכולנו חגיגת כדורסל ססגונית עם הרבה מתח ועניין ובעיקר חווית ספורט מיוחדת לכל המשפחה".

עוד אמר קורנפיין כי ההרשמה לטורניר שכבר נפתחה מתבצעת דרך האתר העירוני של עיריית ירושלים.