זהבה גלאון
זהבה גלאוןצילום: פלאש 90

אל תתרגלו לזה, אבל אני מתכוונת להגן רגע על איילת שקד. שקד העלתה אתמול תמונה לטוויטר מפתיחת לשכת הוצאה לפועל חדשה בקריית שמונה עם הכיתוב "מחזקים את הצפון!" וזכתה לקיתונות של לעג.

אני מבינה למה הלעג הזה הגיע. יש הרבה מאוד אנשים שעבורם "הוצאה לפועל" היא הזרוע האכזרית ביותר של המדינה, שפוגעת קודם כל במי שממילא אין לו.

כל מי שראה פעם את אנשי הוצאה לפועל מגיעים לביתו או לבית קרוביו, כל מי שראה אותם מתחילים לחפש מה לקחת, מבין מיד עד כמה לא רגיש היה הניסוח של הציוץ של שקד.

שקד בחנוכת לשכת ההוצל"פ
שקד בחנוכת לשכת ההוצל"פצילום: דוברות

אבל פתיחת הסניף היא דבר חשוב, שמסייע קודם כל לאלו שחייבים כסף. לשכה מרוחקת לא מעלימה את החוב או את הסנקציות של המדינה. היא לא תעצור עיקול של החפצים שלכם. היא רק תקשה עליכם לפתור את הבעיה.

פתאום בעלי חוב מוצאים את עצמם צריכים לוותר על יום עבודה, יום קריטי עבור רבים, רק כדי לצאת לנסיעה ארוכה ומיותרת לסידורים בהוצל"פ; לשכה קרובה חשובה גם עבור נשים שהגרוש שלהן לא מעביר להן מזונות, והן צריכות להיטרטר חצי מדינה רק כדי להשיג את הכסף לעצמן ולילדים.

המדינה יכולה וצריכה לעשות הרבה יותר עבור הצפון. ההשקעה הישראלית בפריפריה מבישה, וכספים שהיו צריכים להגיע ליישובים בצפון ובדרום מוטבעים בהתנחלויות מבודדות ובהטבות מס לטייקונים.

אבל כדאי לבקר את איילת שקד על חלקה בקביעת סדרי העדיפויות האלה, ולא על הניסיון שלה לגרום למשרד המשפטים לשרת טוב יותר גם את הפריפריה. הלוואי שהיינו רואים יותר מעשים כאלה ופחות תכנון יחידות דיור ביישוב היהודי בחברון, למשל.