יריב לוין
יריב לויןצילום: תומר ניוברג, פלאש 90

שר התיירות יריב לוין (הליכוד) תוקף בחריפות את חברת התעופה הבלגית "בריסל איירליינס" שהסירה ממנות האוכל אותן היא מגישה בטיסותיה, חטיף חלווה של חברת "אחוה" המיוצר באזור התעשייה ברקן שבשומרון.

"החלטת 'בריסל איירליינס' היא מהלך פסול המציב על זנב מטוסי החברה דגל שחור של חרפה", הגיב לוין. ''לחברה כזו אין מקום בשמיה של מדינת ישראל וראוי כי שמה יימחק מלוח הטיסות בנתב"ג''.

שר התיירות הדגיש בדבריו כי ''יחד עם התעשיינים הנפלאים הפועלים ביהודה, שומרון, בקעת הירדן והגולן אנו נתגבר על כל הניסיונות למנוע מאיתנו לממש את זכותנו לבנות וליצור בארצנו".

החלטת חברת התעופה הבלגית להסיר את החטיף ממנות האוכל בטיסותיה, התקבלה בעקבות פנייה של ארגון פרו-פלסטיני שטען כי החטיף מיוצר ב"שטח כבוש" ביהודה ושומרון.

מ'בריסל איירליינס' נמסר בתגובה, "החברה מציעה לנוסעים בטיסות שלה ארוחה צמחונית, הכוללת קינוח. בקו תל אביב-בריסל, חברת הקייטרינג המקומית הגישה בטעות קינוח בשם 'חלבה וניל', אשר לא תאם את אשר הזמנו ממנה.

"נוסע הפנה תשומת לבנו שהקינוח המדובר הוא מוצר השנוי במחלוקת. כחברת תעופה המשרתת ציבור בינלאומי של אנשים בעל רקע ותרבות שונים, באחריותנו להציע מוצרים שיעריכו כולם, ולכן החלטנו להחליף את הקינוח", הסבירו בחברת התעופה.