המפקד האחרון

דני הירשברג מילא מגוון תפקידים בתנועת הנוער "בני עקיבא", התנועה הדתית הגדולה ביותר, עד שהגיע לתפקיד המזכ''ל אותו הוא מסיים בימים אלו אחרי קדנציה של חמש שנים.

הירשברג (50) מוכר כאדם שאינו מתבלט וזוכה להערצה מצד עשרות אלפי החניכים והחניכות. "בעוד כמה ימים פושטים את חולצה התנועה וההרגשה לא פשוטה", אומר הירשברג בראיון לערוץ 7.

"נפתח את השרוך בפעם האחרונה ונתלה את החולצה בארון אבל את בני עקיבא לא עוזבים. אני נשאר עמוק עמוק בדרכה של התנועה - תורה ועבודה. אחרי 25 שנים של תפקידים כאלה ואחרים שזכיתי לשרת בהם יחד עם חבורה גדולה ועצומה שמנסה ומצליחה להוביל את הנוער, אני משאיר אחרי תנועה שעסוקה בארץ ישראל, בעם ישראל, בתורה ועסוקה בחיבורים בין קהלים שונים".

380 סניפים יש לבני עקיבא, "תנועה של עם", כפי שמגדיר זאת הירשברג. מי שיחליף אותו בתפקיד המזכ''ל הוא יאיר שחל, תושב גוש עציון ואב לשישה, שמכהן היום כראש מחלקת מפעלים וידיעת הארץ וסמזכ"ל חינוכי.

"יאיר שמחליף אותי מצוי הרבה שנים בעומק התנועה והאתגר הגדול הוא להמשיך לחבר. לחבר תורה לעבודה, לחבר דתיים וחילונים וליצור חבורה גדולה מאוד שלוקחת אחריות על עם ישראל".אמרו שבעידן הפייסבוק הנוער לא יגיע לתנועות הנוער, אבל החברים האמיתיים נמצאים בבני עקיבא

"קשה לבחור זיכרון אחד מכל השנים הרבות בתנועה", מודה הירשברג, "אני עוזב תנועה שעסוקה ברצון לתת. אחד מכל אותם אלפי זיכרונות שלי הוא לראות את חניכי יובל, חניכים בעלי צרכים מיוחדים מגיעים למחנה קיץ ולראות חניכים מהעדה האתיופית משתלבים בתנועה אלו הזיכרונות שלי. תנועה שיודעת לצרף אליה כמה שיותר קהלים".

על החינוך הבלתי פורמלי בעידן הניו-מדיה אומר המזכ''ל היוצא, "הספידו כבר מזמן את תנועות הנוער ואמרו שבעידן הפייסבוק הנוער לא יגיע לתנועות הנוער. החברים האמיתיים נמצאים בבני עקיבא.

"רק למחנה הקיץ האחרון הגיעו 25 אלף חניכים. אלפי בני נוער מגיעים בכל יום שלישי ושבת לפעולה. עוד מוקדם להספיד את תנועות הנוער שמתרחבות משנה לשנה".

אם תהיתם, הירשברג שולל כל כניסה לזירה הפוליטית. "אני באופן אישי לא בנוי לפוליטיקה. אני מקווה להמשיך לעסוק בחינוך, בנוער ובצרכים של עם ישראל. אני מאחל לבני עקיבא שימשיכו בעוז וענווה ולהימצא בכל מקום, בהתיישבות, בביטחון, במדע, בפוליטיקה, בתקשורת. להימצא בכל מקום שזקוקים לנו - שם נהיה".