יעקב כ"ץ (כצל'ה)
יעקב כ"ץ (כצל'ה)פלאש90

בתוכניתו של אראל סג"ל בגל"צ השבוע, נשאלה ח"כ זהבה גלאון מה הנושא הראשון שבו תטפל אם תיבחר לראשות הממשלה.

תשובתה: החזרת 450,000 היהודים המתנחלים ביו"ש "הביתה" - לגבולות 67'. במשא ומתן שהתנהל בין נתניהו להרצוג על הצטרפות מפלגתו לממשלה, התברר שהנושאים העיקריים שבהם דנו הם ירושלים וגבולותיה, יו"ש, יישובים ומתיישבים.

בעבר ובהווה, העניינים המרכזיים שבהם דנים נשיאים וראשי ממשלה בעולם המערבי עם ממשלתנו הם ההתיישבות היהודית ביו"ש וחלוקתה של ירושלים.

זכורני שעם עלייתנו לראש הגבעה בבית-אל לפי כ‑40 שנה, בתחילת העבודות לבניית הקבע של היישוב, הגיח לפתע אוטובוס מהודר שממנו ירדו ראשי הסוכנות היהודית ובראשם יו"ר הסוכנות היהודית אריה דולצ'ין ז"ל. התבקשתי על ידו לומר כמה מילים לפמלייתו. קמתי ונשאתי משאי באומרי שאמנם יש כרגע בבית אל כ‑10 משפחות בלבד, אבל עתידה לקום פה עיר של עשרות אלפי יהודים, וששילה, קדומים, קריית ארבע, אריאל, מעלה אדומים, גבעת זאב ואפרת, אשר עלו על הקרקע במקביל ליישובנו, גם הן תהיינה ערים של עשרות ומאות אלפי יהודים.

ראשי הסוכנות פרצו בצחוק גדול ומזלזל. ראו נא בחור צעיר הוזה וחולם, לי אמרו. לא האמינו. אבל מה לעשות, אחרי קרוב ל‑40 שנה בית-אל נושקת לרבבת יהודים, מעלה אדומים ל­‑50,000, אפרת ובנותיה ל‑25,000, גבעת זאב ל‑20,000, אריאל ל‑23,000, ובשכונותיה המזרחיות של ירושלים מעבר לקו הירוק יותר מ‑350,000 יהודים.

אז ראשי הסוכנות לעגו. פרס והרצוג בעטו. שרון, בניו וחבר מרעיו בגדו ועקרו, אבל בע"ה עם ישראל חי ומנצח.

מדוע שועי עולם, נשיאים וראשי ממשלות בעולם המערבי עסוקים כל כך בדחיקת מדינת ישראל לתחום המושב של 13 הקילומטרים שבין הים התיכון לגבולות 67' ממזרח? על שום מה "כל מחשבותם עלי, שפתי קמי והגיונם עלי כל היום"?

התשובה ארוכה ורחבה מני ים, אבל כפי שהתבטא בן-גוריון פעמים רבות, לא חשוב מה יאמרו הגויים, חשוב מה יעשו היהודים. בנימין נתניהו נמצא בדמדומי שלטונו. ממשלותיו ייזכרו כתקופות ה"שב ואל תעשה". אנו חייבים להיערך לעליית מדרגה, שבה המנהיג הבא יפעל ב"קום ועשה". כדי להיות מסוגלים ולהגיע להשפעה פוליטית ולשינוי המגמה, עלינו, הדתיים הלאומיים, והלאומיים שבמגזר החרדי ההולכים ומתרבים, לחובשי הכיפות שבשרים, הח"כים, העסקנים והמצביעים ליכוד, לחבור יחדיו כדי שנוכל להקים כוח פוליטי של 20 מנדטים לפחות בשלב הראשון, שיהווה את האלטרנטיבה לשלטון ההקפאה והאי-כבוד המתנהל כרגע על ידי ראש הממשלה הנוכחי.

הכותב הוא לשעבר יו"ר האיחוד הלאומי, ויו"ר מועצת המנהלים של קבוצת ערוץ 7