החקלאי פעל מתוך הגנה עצמית
החקלאי פעל מתוך הגנה עצמיתצילום: istock

המשטרה ממליצה לסגור מחוסר אשמה, את תיק החקירה נגד החקלאי ממושב בית אלעזרי שירה בפורצים בשבוע שעבר, כך דווח בערוץ 2.

על פי הדיווח מעריכים במשטרה כי הירי בוצע מתוך הגנה עצמית לאחר שהחקלאי חש מאויים ונעשה ניסיון לגנוב את המשאית שלו.

החוקרים אף קובעים כי גם נתיחת גופתו של הפורץ הפלסטיני שנורה למוות וממצאים מהשטח מעידים כי מדובר היה בסביבה שיצרה איום על החקלאי.

יש לציין כי החקירה בוצעה באופן מהיר יחסית, בעיקר בשל העובדה שהטיפול בפשיעה חקלאית נמצא במקום גבוה מאוד בסדר העדיפויות של משטרת ישראל.

הממצאים כבר הועברו לפרקליטות המדינה - ועל פי ההערכות היא תאמץ כנראה את המלצת המשטרה ותסגור את התיק. חקירתם של הפורצים האחרים שנעצרו לאחר האירוע - עדיין בעיצומה.

מארגון "חקלאים בחזית" המעניק ייעוץ משפטי חינם לחקלאים נמסר כי "עצם המחשבה על הגשת כתב אישום נגד פורץ שהגן על חייו מעוותת ואנו מקווים שהתיק אכן ייסגר. אנו נתקלנו בימין האחרונים בעשרות פניות של חקלאים אלינו שמפחדים על חייהם וכל רכושם ונייצג כל מי שיזקק לנו עד למיגור התופעה".

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) אמר בתגובה כי "החלטת המשטרה להמליץ על סגירת התיק נגד האזרח היורה, היא צעד חשוב בדרך להשבת הביטחון האישי לאזרחי ישראל, מימוש זכות ההגנה העצמית והרתעת העבריינים".

"בבית אלעזרי, כמו בכל מקום אחר בישראל - יהיה טוב ובטוח יותר לו יהיו לנו עוד ועוד מהאזרחים הללו, ועל כן ראוי להעניק לו ציון לשבח, ולא כתב אישום", דברי ח"כ אוחנה.