מחנה קיץ ב"אריאל": כיף, חוויה ותורה

אלפי חניכים מתנועת הנוער ''אריאל'' יצאו למחנה הקיץ המסורתי של התנועה המתקיים מידי שנה בחופשת הקיץ.

המחנה נערך השנה ביער המגינים המשתרע על שטח של כ-3,500 דונם. כדי להקל על ההורים, הוסיפו בתנועה את מיקומו של המחנה במפה של אפליקציית הניווט Waze.

לראשונה, מחנה הבנים חולק לשלוש 'פלוגות'. כל פלוגה מאחדת שתי שכבות גיל ובראשה עומד מ"פ (מפקד פלוגה) האחראי של שטח ה'פלוגה' במחנה והמתרחש בה.

החלוקה נעשתה במטרה לאפשר לחניכים להתחבר ולהכיר לעומק חברים מסניפים שונים, כך שיתאפשר לחניכי צפת להכיר את אלו במצפה רמון, דבר שלא התאפשר בהתאם למתכונת הישנה בה כל סניף היה מתמקם על כל שבטיו במקום אחד.

בנוסף, החלוקה תאפשר פיקוח ושליטה טובה יותר אודות המתרחש בשטח המחנה.

בנוסף לחוויות ההנאה האישית והחברתית, הערך הבולט במחנה יהיה גבורת הלוחמים שלחמו לחירות העם והארץ. כך ילמדו החניכים על 'יער המגינים', ההיסטוריה הטמונה ביער מהתקופות השונות לאורך השנים ואף יפגשו עם לוחמי מחתרות שיספרו את סיפורם האישי.

חוברת מיוחדת ללימוד יומי הונפקה וחולקה לכל חניך, כאשר מידי יום לאחר התפילה מתקיים לימוד בחברותות או בקבוצות. בנוסף לכך, מידי שבת נלמדות משניות וסיומי מסכתות נערכים בסעודה שלישית.

מזכ"ל התנועה, יוסי ורדי, אמר "המחנה הינו חלק מהעשייה החינוכית הענפה של התנועה במהלך השנה כולה לטובת הנוער ופיתוחו הערכי והחינוכי בשילוב חוויה וכיף. מספר הנרשמים הגבוה למחנה בנים ובנות מעיד כי הנוער חש זאת ורוצה להיות חלק מכך".