משה גפני
משה גפניצילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תוקף את שר התחבורה ישראל כץ על רקע העבודות בשבת בתחנת רכבת "השלום" בתל-אביב.

"העבודה יכולה הייתה להיעשות ביום חול ולא בשבת. לא הייתה הסכמה לעבודה בשבת. כנראה שהשקר הוא חלק מהמקצוע של ישראל כץ. ראינו זאת בחודשיים האחרונים ששיקר אותנו עבור סיבות פוליטיות שלו".

מוקדם יותר ערך במקום סיור שר התחבורה ישראל כץ ואמר כי ביצוע העבודות בסוף השבוע היה חיוני וכי לא הייתה אפשרות אחרת. כץ אמר כי המשטרה הבהירה שדחיית העבודות תגרום לסכנת חיים ולכאוס מוחלט בכל אזור תל-אביב וכי פעל על פי החוק והסטטוס קוו.

"אני אדם מסורתי וחשוב לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית, אבל כפי שיש ציבור שמוותר על דברים כדי לקיים חיים משותפים, גם הציבור החרדי נדרש לקיים את הדברים האלה ולשמור על הסטטוס קוו".

"כשטלפנו אליי ראשי המפלגות החרדיות הבהרתי להם את החוק ואת חוות הדעת של המשטרה. בסוף כולם תמכו בביצוע העבודות, בלי קשר אם הם חרדים דתיים חילונים. בסטטוס קוו כולם נדרשים לוותר ונדרשת סבלנות".

בתוך כך, הסתיימו עבודות התשתית בתחנת רכבת "השלום" בתל-אביב ונפתחה הגישה לנתיבי איילון דרומה מהמחלפים קק"ל, רוקח וארלוזורוב. העבודות נמשכו מאתמול אחר הצהריים וגרמו לעומס תנועה כבד באיזור תחנת הרכבת.

"ביממה האחרונה ביצענו את אחד המבצעים המורכבים ביותר של רכבת ישראל בשנים האחרונות, הנפת הקונסטרוקציה לתחנת רכבת השלום מצדה הדרומי, במשקל של כ-560 טון", מסר מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר. "בתחנות תל אביב עוברים מידי יום כ-180 אלף נוסעים והקמת התחנה החדשה תאפשר גדילה של כמות הנוסעים, לקראת קליטת הקו המהיר לירושלים".