שר הביטחון אביגדור ליברמן
שר הביטחון אביגדור ליברמןצילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן הבהיר היום (שני) בשיחות סגורות במהלך סיור באיזור הדרום כי הוא אינו מתכוון לעשות עסקה עם חמאס להשבת גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין הי"ד.

"להערכתי גופות החיילים לא יוחזרו לישראל, אני לא רואה את זה קורה. התנגדתי בעבר גם לעסקת שליט ואני לא מתכוון לעשות עסקה בעתיד עם חמאס", אמר שר הביטחון בדברים שנחשפו בערוץ 10.

כזכור, באחרונה הבטיח ראש הממשלה כי יעשה את כל המאמצים הנדרשים להחזרת גופותיהם של הקצין והחייל לישראל. "צוק איתן הוא מחויבות עמוקה להשיב הביתה את סגן הדר גולדין ואת סמ"ר אורון שאול. המשימה הזו עומדת לנגד עיני. אינני מרפה ממנה ונשלים אותה גם אם הדבר ייקח זמן", הצהיר ראש הממשלה.

בלשכתו של השר ליברמן אמרו בתגובה לדיווח כי "בניגוד לפרסום בערוץ 10, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לא התייחס היום או בימים האחרונים לנושא החזרת החיילים שאול אורון והדר גולדין. השר ליברמן התנגד מאז ומתמיד לעסקאות שבויים מסוג אלו שנעשו עד היום. כזכור, השר ליברמן הצביע גם נגד עסקת שליט והוא סבור שאסור שמישהו יחשוב שהטרור משתלם".

משפחת גולדין הגיבה ואמרה, "שר ביטחון שמחליט לוותר ביודעין על החזרת חיילים משדה הקרב אין לו שום תוקף מוסרי להמשיך ולכהן כשר ביטחון של מדינת ישראל. אנו קוראים לראש הממשלה להבהיר לשר הביטחון ולציבור הישראלי את עמדת הממשלה ביחס להחזרתם של הדר ואורון חזרה הביתה".

ח''כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) אמר בתגובה לפרסום הדברים, "האמירה של ליברמן שאינו מתכוון להחזיר את הדר גולדין ואורון שאול היא אמירה מבישה שמאיימת למחוק את הקוד האתי של צה״ל. אורון שאול והדר גולדין הם חיילים אמיצים שנפלו בקרב על הגנת מדינת ישראל. ליברמן בדבריו מפר את הקוד המוסרי של החזרת חיילים משדה הקרב".

"מי שלא יודע להחזיר את החיילים משדה הקרב - לא יהיה לו גם תוקף מוסרי לשלוח אותם לחזית. אני קורא לשר ליברמן לחזור בו מדבריו", דברי ח"כ פרץ.