אלאור אזריה
אלאור אזריהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בבית הדין הצבאי ביפו נמשך היום (שלישי) משפטו של החייל אלאור אזריה. צוות ההגנה העלה לדוכן העדים את אשי הורוביץ מחברון שהיה בזירת הפיגוע ותיאר את השתלשלות האירועים.

עדותו של הורוביץ הופסקה למספר דקות באמצע בעקבות רעשים של הפגנת תמיכה באזריה שהתקיימה מחוץ לבית הדין.

"חשבתי שהמחבלים מתים עד ששמעתי את צעקות חבריי מכיתת הכוננות - 'זהירות, הוא זז, הגיוני מאוד שיש עליו מטען, שאף אחד לא יתקרב אליו, שאף אחד לא ייגע בו, הוא יכול להתפוצץ פה על כולנו'", סיפר הורוביץ.

הורוביץ, איש היישוב היהודי בחברון המנהל את מחלקת התיירות בחברון, הוא חבר כיתת הכוננות בשכונת תל רומידה.

הוא תקף את המח"ט יריב בן עזרא והמ"פ תום נעמן וטען שעדויותיהם הושפעו מדעותיהם הפוליטיות. על המח"ט בן עזרא אמר: "יש לי הערכה אליו, אבל הוא לא הצליח להתמודד עם הפיגועים באזור". לדברי הורוביץ "לא התושבים בחברון הם אלו שגורמים למחבלים לפגע. לא בחברון, לא בירושלים ולא בתל אביב".

"אנחנו מגיעים לאירועים בחברון ראשונים וחוברים לכוחות הצה"ליים. אני מכיר את כל האירועים בעיר. כמעט על בסיס יום יומי יש פיגועי דקירה, ירי, התרעות על חטיפות, מטענים, זריקות אבנים, דקירות", העיד הורוביץ.

הוא הסביר, "מבחינתנו עד שלא יצאה פקודת חזל"ש שמגיעה מהכוחות שם, האירוע לא נגמר, ולא חסרים אירועים בחברון שהתפתחו לכל מיני כיוונים".כששמעתי שחייל שלנו ירה, נשמתי לרווחה, לפחות האיום הזה מאחורינו. המחבל לבש בגדים שממש לא מתאימים למזג האוויר

הורוביץ' תיאר את מה שהתרחש בזירת הפיגוע שהסתיים בירי של אזריה לעבר המחבל. "בהמשך האירוע הגיע האמבולנס של עופר אוחנה ראשון ופרק כדי לפנות את החייל. לאחר מכן הגיע האמבולנס השני של אלימלך קרזן.

"מתחילות צעקות וחששות... מתחיל להישמע חשש כבד לאירוע בפנים שהמחבל לא חוסל ולא רק שלא חוסל, אלא גם ממשיך לזוז. היו צעקות ברורות ואזהרות מאוד ברורות שניתן גם לשמוע אותם בסרטונים, שהחבר'ה שלנו מכיתת הכוננות שיש לנו לא מעט ניסיון במקרים האלה, מזהירים את הכוחות והאנשים שלא להתקרב למחבל ולאחר מכן אני הייתי עם הגב למקרה.

"היו שם המון חיילים באזור המחבלים. הסתכלתי על הפינוי של החייל שנפצע", סיפר הורוביץ.

בשלב זה שומע הורוביץ קול ירייה. ''אישית חששתי שהאירוע מסתבך, שאלתי אחד מהחברים מה היה פה, ואז אמרו לי שאחד החיילים חיסל את המחבל שעדיין זז. כששמעתי שזה חייל שלנו שירה, נשמתי לרווחה, לפחות האיום הזה מאחורינו. המחבל לבש בגדים שממש לא מתאימים למזג האוויר".

לדבריו, המחבל לא תכנן לצאת בחיים מזירת הפיגוע. ''אני יוצא מנקודת הנחה שאדם כזה רוצה לבצע את מקסימום הנזק שהוא יכול. יש פה חשש וכוונה ורצון, ומבחינתנו זה מחשיד ביותר".