בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

על רקע חילולי השבת בסוף השבוע האחרון ברכבת ישראל, תוקף הבוקר (ג') הביטאון הליטאי 'יתד נאמן' את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטוען כי חילולי השבת המוניים מתבצעים רק בתקופתו וכי בסיסו הדתי של הליכוד הולך ומתערער.

"הערכים המקודשים ביותר ליהדות, נרמסים ברגל גסה. בסוגיות דת ומדינה, מוכח פעם אחר פעם כי הליכוד אינו אותו ליכוד. ואף עלול לאבד את השותפות עם המפלגות החרדיות", כתב 'יתד' במאמר המערכת.

לאורך השבוע קידש הביטאון הליטאי מלחמתו בשר התחבורה ישראל כץ ובגיבויו של פטרונו הפוליטי ח"כ גפני, אולם כאמור הבוקר הפנה חיציו לנתניהו.

"בעבר זה לא היה יכול לקרות בממשלת ליכוד, אף שראשי הממשלות לא היו 'דתיים' יותר. מעשה נפשע כזה התאפשר כי בסיסו ׳הדתי' של הליכוד התערער. זה איננו הליכוד שהיהדות החרדית הכירה והלכה אתו בשותפות ובנאמנות במדבר הפוליטי הלוהט. בעבר חבריו וראשיו היו אנשים מסורתיים ובוחריו נמנו על הציבור המסורתי – זה שמתקומם בימים אלו מחילול השבת ההמוני שלא לצורך ונגד הפגיעה החמורה והמתמשכת בצביונה היהודי של מדינת ישראל."

"מה שקורה עכשיו בארץ חושף תמונת מצב מדאיגה שקברניטי הליכוד חייבים לשים לו לב. מפלגתם הולכת ומאבדת את בלמיה. חברי ליכוד שאמורים להיות מסורתיים, מתחילים להפנות כתף קרה למסורת. הערכים המקודשים ביותר ליהדות, נרמסים ברגל גסה. בסוגיות דת ומדינה, מוכח פעם אחר פעם כי הליכוד אינו אותו ליכוד. שאלות קשות כמו רפורמים או גיורים, אינן מאפיינות ואינן תואמות את הליכוד של פעם. חילול שבת הגרוע ביותר בתולדות המדינה, פגיעה חמורה בסטטוס קוו ורמיסת שבת קודש בריש גלי תוך עקירת הצביון היהודי של המדינה, הפכו להיות תג היכר. הליכוד של היום הפך להיות "הקיבוצים" של פעם. אז במה אתם יהודים?"

מול התנהלות כזו, טוען העיתון, הברית הפוליטית בין החרדים לנתניהו עלולה להיפרם. "כמה תפרים עלולים להיפרם בבוא העת. בטווח של זמן כמה "נדרים פוליטיים" עלולים להיות מופרים".