כ-18% מהנבדקים העלימו מיסים
כ-18% מהנבדקים העלימו מיסיםצילום אילוסטרציה: פלאש 90

רשות המסים ערכה מבצעי ביקורת רחבי היקף באזור הצפון באחרונה - בשל חופשת הקיץ והתקדמה בעיקר בענפי הפנאי.

הביקורות העלו כי כ-18% מבעלי העסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות.

בביקורת שנערכה לחקלאי במושב דלתון שבבעלותו משק חקלאי וצימרים, עלה כי הוא השכיר את מכסת הלול שלו לחקלאי אחר בתמורה ל- 52,650 שקלים ששולמו בצ'קים דחויים, אך לא נרשמו בספרים. בתגובה טען החקלאי: "אני רושם את הצ'קים בזמן הפירעון".

בעלת צימר בראש פינה לא רשמה בספרים כ-3,000 שקלים ששולמו לה במזומן ע"י משפחה שהתארחה. להגנתה אמרה, "הלקוחות עזבו הבוקר, הכסף עדיין אצלי בכיס. אני עסוקה ולא הספקתי לרשום".

"פספסתי את הרישום", טענה בעלת צימר ברמות נפתלי, שדיווחה רק על שליש מהסכום ששולם לה, כ- 2,000 שקלים מתוך התשלום עבור האירוח בסך של כ-6,000 שקלים.

בעלת צימר נוספת ברמות נפתלי דיווחה על תשלום של כ-1,400 שקלים עבור אירוח משפחה לארבעה לילות. מאחר שהסכום עורר את חשד המבקרים הם התקשרו לראש המשפחה המתארחת, שמסר כי שילפ כ-3,900 שקלים במזומן. בעלת הצימר טענה בתגובה כי הלקוח משקר.

בביקורת באחד מגני הילדים גילו המבקרים כי לא נרשמו הכנסות בסך של 203,790 שקלים. בגן אחר מצאו המבקרים, לאחר תשאול טלפוני של ההורים, כי בעלת הגן מדווחת על חלק מההכנסות והעלימה הכנסות בסך של כ-36 אלף שקלים.

בביקורת נוספת נמצא כי בעלת הגן לא דיווחה על הכנסה של כ-8,275 שקלים מעשרה צ'קים דחויים - לטענתה בשל המתנה לזמן הפירעון.

בביקורת בקייטנת קיץ לילדים המופעלת על ידי עמותה, מצאו המבקרים אי רישום הכנסות בסך של כ-3,050 שקלים.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה.