אילוסטרציה: כוחות הביטחון בעיר העתיקה
אילוסטרציה: כוחות הביטחון בעיר העתיקהצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) פנה היום (שלישי) בדחיפות לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ולמפכ''ל המשטרה רנ''צ רוני אלשיך בעקבות "פגיעה בחופש הפולחן" של יהודים מחוץ לשערי הר הבית.

שלשום, מציין סמוטריץ' בפתח מכתבו, נעצרו שתי נערות יהודיות לאחר שהתפללו מחוץ לשער הכותנה בעיר העתיקה.

לדבריו הבנות רק התפללו ולא ניסו להיכנס למתחם הר הבית או לבצע פרובוקציה מכל סוג. אחת הבנות, קטינה, שוחררה לאחר מספר שעות עם תנאי הרחקה לארבעה ימים מהעיר העתיקה.

הנערה השניה שביקשה לעמוד בפני שופט במקום לקבל צו הרחקה מיידי, הוחזקה במעצר במהלך הלילה ושוחררה רק אתמול בבוקר תוך הרחקה ל-15 ימים מתחום העיר העתיקה בהחלטת השופטת מרים קסלסי.

ח"כ סמוטריץ' מספר עוד כי אתמול במהלך שעות הבוקר והצהריים נעצרו תשעה יהודים לאחר שהתפללו מחוץ לשערי הר הבית. "התנהלות זו של המשטרה מהווה שפל נוסף ביחס הנוקשה והמפלה שהמשטרה נוקטת כלפי יהודים.

לדבריו האיסור להתפלל מחוץ לשערי הר הבית, מנהג המקובל בקרב עם ישראל כבר למעלה מאלף שנים, חל בצורה מפלה וגזענית על יהודים בלבד ופוגע אנושות בחופש התנועה והפולחן של היהודים
בהר הבית וסביבותיו".

ח"כ סמוטריץ' דורש מהשר ארדן והמפכ''ל אלשיך לעצור לאלתר את ''הפגיעה המתמשכת בזכויות היסוד של בני העם היהודי בלב ליבה של ירושלים''.

ארגון ''חוננו'' דיווח כי שתי נערות יהודיות עוכבו הבוקר לאחר שערכו סבב שערים בעיר העתיקה. השתיים נחשדות בהכשלת שוטר והפרת הסדר הציבורי. בתוך כך הדיון בבקשת המשטרה להרחיק מהעיר העתיקה שישה מהנערים שנעצרו אתמול, יתקיים מחר. עורכי הדין של "חוננו" מעניקים לעצורים סיוע משפטי.