בן גביר ומרזל צועדים באום אל פחם בשנת 2009
בן גביר ומרזל צועדים באום אל פחם בשנת 2009Photo by Roni Schutzer/Flash90

אנשי תנועת "עוצמה יהודית" ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר ויו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין יצעדו בכפר עארה ויקיימו הפגנה מול בית הורי המחבל נשאת מלחם שביצע את הפיגוע בדיזנגוף בו נרצחו שלושה בני אדם.

כזכור, מלחם הסתתר בבית בכפר ערערה עד שאותר וחוסל, וזכה לסיוע מחלק מבני הכפר. בעקבות כך הגישו אנשי ''עוצמה יהודית'' בקשה לקיים מחאה והפגנה מול בית המחבל ובית הוריו אך משטרת מחוז חוף התנגדה לבקשה מטעמים של ביטחון הציבור.

פעילי הימין עתרו לבג"צ ובאמצעות עו"ד איתמר בן גביר טענו כי חופש התנועה הוא עקרון על במדינת ישראל וכי אין לתת וטו לציבור אלים להכתיב אם תהיה תהלוכה או לא.

השופטים קבעו כי הם ממליצים לרשויות לעשות מאמץ ולאפשר את קיום הצעדה תוך שמירה על ביטחון הציבור. בעקבות סיור שנערך בשטח, הושג סיכום ונקבע כי המפגינים יקיימו מחאה כ-130 מטרים מבית הורי המחבל ויפגינו בתוך שטח הכפר.

ברוך מרזל אמר היום "אנחנו מגיעים לכפר כדי להעביר מסר שמי שנאמן למדינת ישראל ולחוקיה ויודע כי פה זה מדינת העם היהודי אין לו מה לחשוש מהביקור שלנו ולהפך ראוי שיצטרף אלינו, אך אלה שלא רוצים יהודים בכפר ולא רוצים יהודים בארץ ישראל וחלקם אף סייעו למחבל נשאת מלחם - איתם יש לנו מלחמה ואנחנו ניכנס ונעביר להם את המסר כי זו ארצנו ומי שלא נאמן לא רצוי פה".