השופטת נאורחזקי

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, ציינה אחר הצהריים (שלישי) בנאום בכנס לשכת עורכי הדין כי הדגש בשנת המשפט הנפתחת יהיה על השירות לאזרחים.

"שנת המשפט הנוכחית צפויה להיות עם אתגרים מורכבים והאתגר המרכזי - שירות יעיל לאזרח", ציינה נאור. "עשיית צדק שהיא המטרה שלשמה קיימים בתי משפט במדינה דמוקרטית".

"אנו פועלים לצמצום התיקים וחייהם", סיפרה הנשיאה נאור, "מידי שנה נפתחים כ- 750 אלף תיקים. מספר התיקים הפתוחים מעל לשלוש שנים ירד בשנה האחרונה בעשרים אחוזים".

נאור הוסיפה כי הצמצום מושג הודות ל"עבודה מאומצת של השופטים וכלל מערכת המשפט. במערכת המשפט גם הלילה הוא יום. העומס על מערכת המשפט הוא מהגבוהים בעולם המערבי".

השופטת נאור שיבחה את פעילות השרה שקד למינוי שופטים ואמרה, "מאז החלה הוועדה לבחירת שופטים בראשות השרה מונו לא פחות מ-120 שופטים ובקרוב ימונו עוד 27 שופטים ורשמים".

בהמשך התייחסה הנשיאה לתנאים הפיזיים בהם פועלים בתי המשפט, "תנאי הכרחי להצלחת המערכת - בערים וישובים רבים זכינו לבתי משפט מודרניים, עם זאת, בחלק מבתי המשפט בארץ הדברים נראים אחרת ובחלקם ראיתי ונחרדתי ממה שראיתי שם. לשמחתי פורסמו מכרזים להקמת ארבעה בתי משפט חדשים - בטבריה, בחדרה, בצפת ובבת ים. בימים אלו שוקדת השרה על הקמת בית המשפט הראשון בעיר ערבית ופועלת להקמת היכל משפט חדש בירושלים. אנו נמשיך במלאכת השירות למתדיינים גם בשנת המשפט החדשה".