קורס חובשים לתלמידי ישיבות הסדר
קורס חובשים לתלמידי ישיבות הסדרצילום: דוברות מד"א

בסוף השבוע האחרון סיימו עשרות תלמידי ישיבות הסדר את השלב הראשון בתכנית קורס החובשים של מגן דוד אדום.

בשבועות הקרובים יבצעו התלמידים משמרות השתלמות באמבולנסים של מד"א ברחבי הארץ ובחופשת סוכות, צפויים התלמידים לסיים את כל שלבי הקורס ולזכות בתואר הנכבד – חובשי רפואת חירום במד"א.

זו השנה החמישית ברציפות בה עשרות תלמידי ישיבות הסדר בוחרים להשתתף בקורס של מגן דוד אדום שאורגן ע"י רמי מאושר ממחלקת מתנדבים של מד"א.

מאושר מסביר: "הקורס הינו ראשית דרך למסלול הפראמדיקים לבני הישיבות ומהווה ראשית הדרך לבוחרים להמשיך במסלול".

השנה אלו 40 תלמידים מכל רחבי הארץ שהיו בעברם מתנדבי נוער מד"א ומשהגיעו לגיל 18 והפכו לבוגרים החלו את לימודיהם בישיבות ההסדר בארץ. כעת, בחופשת 'בין הזמנים', הגיעו למתחם המכינה הקדם צבאית בעיר לוד והשקיעו זמן ומאמצים במטרה אחת חשובה – שבסוף הקורס יוכלו להציל חיים כחלק מארגון ההצלה הלאומי של ישראל כחובשי רפואת חירום.

"מדובר בקורס מאד אינטנסיבי שתלמידי הישיבות השקיעו בו הרבה, לעיתים ישבו ולמדו עד שעות הקטנות של הלילה. מדובר בחברה איכותיים מאד שבקרוב יסיימו את הכשרתם כחובשי מד"א ויצילו חיים", מספר אחד ממדריכי הקורס, אביאל דיין.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "אין מילים להערכתי הרבה כלפי כל מי שבוחר לפנות זמן ואנרגיות למען הצלת חיים. על יכולות מופלאות אלה נבנה כוחו המרכזי של מד"א ואני שמח לראות את ההיענות הנרחבת של תלמידי ישיבות ההסדר. מי ייתן ונזכה להמשיך ולפעול למען הצלת חיים בכוחות משותפים".