עיריית ירושלים
עיריית ירושליםצילום: אביר סולטן, פלאש 90

עיריית ירושלים עתרה היום (רביעי) לבין הדין האזורי לעבודה בירושלים, בבקשה למתן צו מניעה דחוף למניעת מה שהגדירה "שביתה פראית ובלתי חוקית המתוכננת על ידי חלק ממאבטחי מוסדות החינוך בירושלים, המועסקים על ידי מספר חברות אבטחה בבתי הספר ובגני הילדים, ביום הראשון ללימודים".

בעתירתה טוענת העירייה כי אם לא יינתן צו המניעה, "ייגרם סיכון ביטחוני חמור למאות אלפי ילדי ירושלים אשר יוותרו ללא אבטחה נאותה" וכי "הדבר מהווה סיכון ביטחוני בכל רשות מקומית, וודאי בעיר ירושלים בה שיקולי הביטחון הינם תמידיים ונוכחים".

"אנו רואים בחומרה את החזקתם של ילדי העיר כבני ערובה, שכן אין הדבר תלוי בהם, ומבקשים כי בית המשפט לא ייתן יד לסיכון ילדי העיר ויורה על איסור קיום השביתה", לשון העתירה.

בעירייה טוענים כי חרף העובדה שטענות המאבטחים להשוואת שכרם למאבטחים העובדים במשרדי הממשלה מופנות כלפי העירייה, היא אינה המעסיקה שלהם ואף לא קובעת את שכרם - אלא כפופה להוראות המשרד לביטחון פנים בנושא ומדיניות ממשלת ישראל.

"עיריית ירושלים מעריכה את עבודת מאבטחי מוסדות החינוך ותרומתם לביטחונם של תלמידי ירושלים ואף סבורה שחלק מהטענותיהם מוצדקות, אך אסור להפקיר את ביטחונם של ילדי ירושלים", אמרו גורמים בעירייה.